اس ام اس ریاضی... زندگی

زندگی ریاضی است

پس بیاییم اعتماد را در زاویه ی چشمانمان ،جای دهیم

شادی را به توان برسانیم

غم و اندوه را تفریق کنیم

از کینه و نفرت جذر بگیریم

همدلی و دوستی را ضرب کنیم

و محیط و مساحت محبت را ، در دایره ی قلب دیگران ، بدست اوریم

منبع : جادوی ریاضیات

نصب mathtype در word 2010

 
word 2010 امکانات خوبی داره از جمله اینکه بدون نرم افزار جانبی فایل ها رو  با کیفیت عالی به پی دی اف تبدیل میکنه.  حالا راه حل نصب  MathType در  word 2010  .البته خود ورد ۲۰۱۰ امکان تایپ ریاضی داره ولی MathTyp  امکانات بهتری داره و کار با اون راحتره.

راه حل

بعدنصب  word 2010 و  MathType

ابتدا فایل های زیر رو از مسیر زیر کپی کنین:

C:Program FilesMathPageMathPage.wll
C:Program FilesMathTypeOffice SupportMathType Commands 6 For Word

حالا دو فایل کپی شده را در مسیر زیر بچسبانید :

C:Program FilesMicrosoft OfficeOffice14STARTUP

لینک دانلودآخرین ورژن نرم افزار  MathType 6.6

منبع: http://www.rooydar.com

برای Register کردن برنامه از تب Help گزینه Unlock/Register MathType ... را انتخاب کرده و فیلدها را مانند نمونه کامل کنید.

First Name: Lord Of Softwares
Last Name: 2009
Organization: Proshat-NP
Product Key: MTWE601-011044-fgej1
E-mail: Lord@Proshat.ir

منبعی که من گرفتم و در اختیارتان گذاشتم :

http://www.math-moallem.blogfa.com/

سری کتاب های مربوط به ریاضیات

سری کتاب های مربوط به ریاضیات-1
در این پست ها از حساب دیفرانسیل و انتگرال (1) شروع میکنیم فصل اول مربوط میشه به دنباله ها و بعدش سری.

این مقاله میتونه برای دانش آموزان پیش دانشگاهی و داوطلبان کنکور سراسری مناسب و مفید باشه



سری کتاب های مربوط به ریاضیات-2
فصل اول کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال1 رو در پست قبلی فرار دادیم که مربوط میشد به مبحث دنباله و سری

در این پست فصل دوم رو قرار میدم که مربوط میشه به حد و پیوستگی که چند تا فایل داره .قسمت های بعدی این

فصل رو در پست بعدی قرار میدم


دانلود قسمت اول فصل دوم (حد و پیوستگی)
سری کتاب های مربوط به ریاضیات-3

قسمت دوم فصل دوم کتاب کتاب حساب دیفرانسل و انتگرال1 یعنی حد و پیوستگی رو در این پست قرار میدم.

پست بعد فصل سوم و چهارم که مشتق و کاربرد مشتق میشه رو قرار میدم



سری کتاب های مربوط به ریاضیات-4
قسمت سوم (آخر) حد و پیوستگی(فصل دوم) از کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال1

در قسمت بعدی فصل مشتق را قرار میدهم



سری کتاب های مربوط به ریاضیات-5
فصل سوم(مشتق) کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال 1




سری کتاب های مربوط به ریاضیات-6
ادامه فصل سوم (مشتق) از کتاب حساب دیفرانسل مربوط میشه به قاعده ی هوپیتال

دانلود

سری کتاب های مربوط به ریاضیات-7
ادامه فصل مشتق (توابع صعودی و نزولی)



منبع :  http://forum.gigadl.net

چند فایل فلش جهت آموزش در ریاضی راهنمایی

جمع و تفریق متناظر با بردار 1 

 

جمع و تفریق متناظر با بردار 2  

 

جمع و تفریق متناظر با بردار3  

 

باز کردن و بستن مکعب

  

 اثبات فیثا غورس

***************

جمع و تفریق متناظر با بردار گویا ۴ 

 

جمع و تفریق متناظر با بردار صحیح 

 

محور اعداد گویا 

 

حالات مختلف رنگ کردن پیراهن و شلوار 

 

تساوی مثلث۱ 

 

تساوی مثلث ۲ 

 

تعداد مسیر ها 

 

طول بردار گویا

 

منبع این مطالب : http://godmsr.blogsky.com/

 

اس ام اس فلسفی

زندگی مثل ریاضی است که باید خوبیهاراجمع شادیها راضرب دعواهاراکم نفرتهارا تقسیم ودوری ها را زیر رادیکال از بین ببریم انوقت است که زندگی وعشق به توان میرسند.

گونه‌های نوشتاری اعداد

 

منبع : ویکی پدیا

مفاهيم برخي از اعداد در بين ترکمن ها

     رمز و رازي كه در برخي اعداد وجود دارد ، به درستي معلوم نيست. اما كمتر ملتي را مي توان پيدا كرد كه به برخي از اعداد خاص معاني تمثيلي نداده باشند. دكتر ميرجلال الدين كزازى باره ي معاني تمثيلي و نمادين اعداد چنين نظري دارد: "عدد يك (= 1) در باورشناسی باستانی ايران، نشانه‌ی راز آلود خداوند است. عدد دو (= 2) ارزش آيينی دارد: آسمان و زمين ، نرينه و مادينه و... دو بدين سان ساختار و سرشت آفرينش را بر ما روشن می‌دارد. كاربردهای نمادين عدد سه (= 3) اين است كه اين شمار، به گونه‌ای راز آلود ، آفرينش و پديده‌ی هستی را نشان می‌دهد. در باورهای ايران از زادگان سه گانه و يا مواليد ثلاث سخن به ميان رفته ؛ زادگان سه گانه، كانی و يا جاندار است. عدد چهار (=4) ، چهار گوهر را نشان می‌دهد. در پنج (= 5) می‌توانيم از پنج حس سخن بگوييم. در شش (= 6) به شيوه‌ی نمادين ، جهان آشكار می‌شود و ما معتقديم پديده‌های گيِتی شش سويه هستند. اما هفت (= 7) در ميان يكان از كارآ يی و ارزش و باور شناختی افزون تری برخوردار است. عدد هشت (= 8) با بهشت در پيوند است. عدد ُنه (= 9) باز شماری است كه در فرهنگ ايرانی ارزش آيينی ويژه‌ای دارد و از شمار سپند (مقدس ، پاك) است. عدد دوازده (=12) در نماد شناسی ، نشانه‌ی كمال است. دوازده در گروه خودش ارزش بسيار دارد. ما هفت اختر و دوازده برج را داريم. هفت در عدد دوازده گردان است، پس اگر دوازده را نشانه‌ی كما ل بدانيم ، اين عدد خجسته ترين خواهد بود، زيرا آرمان آفرينش رسيدن به سر آمدگی و كمال است. پس اگر به شمار سيزده (= 13) رسيديد ، اين همه از ميان خواهد رفت و زمانی كه به چهارده می‌رسيم ، دوباره گجستگی روی می‌دهد. ايرانيان از دير زمان روز 13 را از خانه بيرون می‌رفتند كه بی شگونی اين روز را از خود دور بدارند. شايد يكی از دلايلی كه عدد 13 نزد ايرانيان نحس است و مردم برای فرار از اين نحسی ، روز" سيزده به در" را در دامان طبيعت به سر می‌برند ، ترويج فرهنگ بدشگونی آن توسط مردم از گذشته تا حا ل است".

 

منبع :   کلیک کن در اینجا

ادامه نوشته

ضربهای جالب

رابطه های جالب 9

کتاب الکترونیکی راهنمای رشته های دانشگاهی برای موبایل با فرمت جاوا Mobile Ebook

Mobile-Ebook-2_www.MihanDownload.com.jpg
با توجه به نزدیک تر شدن به آزمون مهم و بسیار حیاتی کنکور بر آن شدیم تا در زمینه ی معرفی رشته های دانشگاهی کتاب الکترونیکی بسیار مفیدی را معرفی کنیم که امیدواریم مورد استفاده ی دوستان کنکوری عزیز قرار بگیرد.این کتاب راهنمای کاملی در خصوص رشته های دانشگاهی می باشد که می تواند در انتخاب رشته ی دانشگاهی مورد نظر شما بسیار مفید واقع گردد.فرمت این کتاب الکترونیکی جاوا بوده و می توانید از آن در اکثر گوشی های موبایل دارای جاوا استفاده کنید.برای دانلود این کتاب الکترونیکی می توانید به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.

منبع : میهن دانلود

ضرب المثل های ریاضی

 

دو خط موازی به هم نمی رسه ولی آدم به آدم می رسه.

هندسه مثلث رو دید بهش قطر نداد.

اقلیدس نقطه رو دید بهش خط نداد.

یه مستطیل واست بسازم که صد تا مربع توش در بیاد.

مثلثی به مثلثی می رسه  میگه برو قطر نداری.

http://math-yu.mihanblog.com/post/381


 در زبان فارسی ضرب المثلی

 است كه می گوید: « هفت بار گز كن یك بار پاره كن »

( پیش از رایج شدن دستگاه  متری ، گز و ذرع واحد اندازه گیری طول در ایران بود كه تقریبا برابر04/1 متر است.)


در زبان روسی نیز ضرب المثلی است به این مفهوم که «هفت نفر منتظر یک نفر نمی‌مانند» که باز هم منظور این است که تعداد زیادی منتظر یک نفر نمی‌مانند.

منبع :  ویکی پدیا

 

 

سخن بزرگان ریاضی

(ژاكوبی)
با وجود اهمیتی كه كاربرد ریاضیات دارد اما این كار نباید ملاك ارزش گذاری آن باشد.
(هیلبرت)
به نظر میرسد معمار بزرگ جهان ریاضیدان است.
(جینز)
زندگانی به این درد می خورد كه انسان به دو كار مشغول گردد :
اول : ریاضی بخواند.
دوم : ریاضی درس بدهد.
(پواسون)
در هر چیز از جمله یك نظریه ریاضی زیبایی را میتوان درك كرد اما نمی توان توضیح داد.
(كیلی)
چنین به نظر می رسد كه ریاضیات حس جدیدی غیر از احساسات عادی به ریاضیدان می بخشد.

منبع : http://forum.irantrack.com/thread32141.html


ادامه مطلب را ببینید.

ادامه نوشته

ریاضیات راه حل کدام است ؟

دیدگاه های نوین آموزش ریاضی بر اهمیت تفكر و استدلال ، شناخت مفاهیم ریاضی و چگونگی پردازش آنها و تاكید بر فراگیران به مثابه آحاد انسانی تاكید دارد. محققان در عرصه آموزش ریاضی میكوشند تا از منظر درون و برون ریاضی مقوله یاد دهی – یادگیری و حل مسئله را مورد مطالعه قرار دهند.
عدم آشنایی لازم با دانش ، آموزش ریاضی در كشور ، كمبود شدید نیروی متخصص با تحصیلات منظم در این رشته و ورود افراد غیر حرفه ای موجب شده است كه این دانش در جایگاه مناسب خود قرار نگیرد و سرفصلهای غیر استاندارد و سلیقه ای بر دروس آموزش ریاضی حاكم و به تدریس كتابهای دبیرستانی در كلاسهای آموزش ریاضی بسنده شود.
بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی دوره های كارشناسی و بالاتر رشته‌های ریاضی كه به رغم دانش نسبتا خوب ریاضی شان قادر به اداره كلاس درس و موفق در امر یاد دهی ریاضی نیستند و با آزمون و خطا تجربه لازم را بدست می آورند. در واقع باید اذعان كرد كه ریاضی دانستن و برخورداری از دانش ریاضی یك مقوله است ، در حالی كه تدریس ریاضیات مقوله ای دیگر. هرچند كه این دو با یكدیگر در تعاملند.

 

ادامه این مطلب را بخوانید .

ادامه نوشته

تفکر هندسی ریاضی

" هر کس هندسه نمی داند وارد نشود." 

 کتیبه ی ورودی آکادمی افلاطون

ریاضیات محض باسبک وروش خاصی که در تجزیه و تحلیل قضیه ها و حکم ها واستنتاج دارد چارچوبی منطقی بین تعریف ها،اصل ها، مفروضات وحکم ها برقرارمی سازد واین امکان را به وجود می آورد که ذهن وفکر ، قوی تر وخلاق تر شوند.

هندسه با دقت منطقی وقدرت استدلال های قیاسیش ، علاوه بر تقویت قوه ی تفکر، موجب می گرددتا بتوانیم درست را از نادرست تشخیص دهیم ومسیر حرکت خود را در زمینه های مختلف کار و زندگی،صنعت ودانش بهتر بشناسیم وکارها را بر اساس نظم و منطقی صحیح پایه گذاری کنیم زیرا جهان بر اساس نظم آفریده شده است،آن چنان نظمی که بشرتا کنون فقط گوشه هایی از آن را توانسته است کشف نماید و قوانین حاکم برآن زوایا را روشن سازد.

نیوتن در پایان عمر خویش می گوید:" نمی دانم به چه صورتی ممکن است در نظر جهانیان جلوه گر شوم اما به نظر خودم چنین می آید که همانند کودک خردسالی هستم که در ساحل دریا به بازی مشغولم و گاه و بیگاه سنگ ریزه ای صاف تر از سنگهای دیگر یا صدفی زیباتر از صدف های دیگر به دست می آورم. در حالی که اقیانوس عظیم حقیقت در مقابل من گسترده است و مرا برآن آگاهی نیست."

هندسه منشأ عمده ی ثروت و باروری مکاشفه است که به نوبه ی خود نیروی آفرینش ریاضیات  می باشد.

بسیاری از ریاضیدانان در قا لب طرح های هندسی فکر می کنند حتی زمانی که سازمان تحلیلی پیچیده ای ارائه شود که هیچ اثر و نشانه ی هندسی نداشته باشد. بسیاری از ریاضیدانان و دانشمندان که به کشفیات بزرگی نائل شده اند و نظریه های آنان تحولی در جهان علم به وجود آورده است  از اثری که هندسه در آغاز کار بر ذهن و اندیشه ی آنان داشته و باعث شکوفایی استعدادها و پیشرفت کارشان گردیده است ، به خوبی یاد کرده اند.

در آغاز قرن نوزدهم با کارهای گاوس،یانوش بویویی ولباچفسکی هندسه از زیر سلطه ی تفکر اقلیدسی آزاد شد و زمینه برای حضور موثر آن در عرصه های مختلف علوم بیش از پیش مهیا شد که از بارز ترین آن ها استفاده ی وسیع از هندسه ی بیضوی  و هندسه ی اعداد در نظریه ی نسبیت انشتین و نقش محوری هندسه ی دیفرانسیل و هندسه ی منیفلد  در فیزیک نظری جدید می باشند.

یوهان کپلر ریاضی دان و منجم بزرگ قرن هفدهم در باره ی جایگاه ریاضیات در شناخت جهان هستی می گوید:"تمامی کوشش های علمی در دنیا باید صرف شناخت قوانین طبیعت شود که خداوند آن ها را به زبان ریاضی بر ما آشکار می نماید."

معمای پیداکردن گلوله ناهم وزن با بقیه ، فقط با 3 بار وزن کردن

سلام . تو پست امروز یک معما می گذارم تا اونایی که فکر می کنند فکرشون خیلی کار می کنه حل کنند .

۱۰ گوی (گلوله) هم اندازه داریم . که ۹ تای آنها هم وزن هستند . فقط یکی از آنها ، وزنش با ۹ تای دیگر متفاوت است . و ما نمی دانیم که آیا آن گوی سبکتر از بقیه است یا سنگینتر ؟

به ما یک ترازوی ۲ کفه می دهند و از ما می خواهند که فقط با ۳ بار استفاده کردن از این ترازو  ، تشخیص دهیم که کدامیک از این ۱۰ گوی با بقیه از نظر وزن متفاوت می باشد ؟

 


 

شما چطوری می توانید این گوی را پیدا کنید ؟

یکبار دیگر می گویم که ما نمی دانیم گلوله سبک تر از بقیه است یا سنگینتر ؟

جواب این معما را برای من در قسمت نظرات بدهید .

جواب در ادامه مطلب 

ادامه نوشته

یک ترفند جالب برای اینکه بدانیم فلان تاریخ سال چند شنبه است ؟

در این ترفند ابتدا باید چند کار انجام بدهیم .

ابتدا روزهای هفته را به صورت زیر عدد گذاری می کنیم .

   شنبه  = ۰            یکشنبه = ۱              دوشنبه = ۲

سه شنبه = ۳         چهارشنبه = ۴          پنج شنبه = ۵

جمعه  = ۶

سپس به سراغ یک تقویم می رویم و هفتمین روز   از هر ماه را بدست به ترتیب عدد گذاری روزهای هفته در بالا شماره گذاری می کنیم .

مثلا ماههای سال ۸۹ به صورت زیر عدد گذاری می شود .

فروردین =  ۰  (شنبه )       اردیبهشت = ۳  (سه شنبه )   خرداد =  ۶

تیر  = ۲                         مرداد   =  ۵                        شهریور   =  ۱

مهر = ۴                        آبان     = ۶                             آذر     =   ۱

دی  = ۳                      بهمن    = ۵                           اسفند  =   ۰


سپس برای اینکه بدانیم فلان تاریخ چند شنبه است کافیست عدد داده شده را بر ۷ تقسیم کنیم و  عدد باقیمانده را با  عدد رمز همان ماه جمع کنیم . حاصل عددی است که متناظر با روز مورد نظر در همان ماه می باشد .

مثال ۱) ۲۳ آذرماه چند شنبه است ؟

کافیست ۲۳ را بر ۷ تقسیم کنیم که باقیمانده آن = ۲  بدست می آید . سپس عدد ۲ را با رمز متناظر با ماه آذر یعنی ۱  جمع می کنیم   ۳  = ۱ +۲   . حاصل عدد ۳ می شود یعنی روز متناظر سه شنبه است .

نکته : ) گاهی اوقات وقتی عدد باقیمانده را با عدد رمز جمع می کنیم حاصل بزرگتر از ۶ می شود . که در این صورت باید دوباره حاصلجمع دو عدد باقیمانده و رمز را بر ۷ تقسیم کنیم . باقیمانده هرچه شد . جواب همان است .

مثال ۲ )  ۲۷ اردیبهشت ماه چند شنبه است ؟

وقتی ۲۷ را بر عدد ۷ تقسیم می کنیم ، باقیمانده ۶ بدست می آید . و هنگامی که عدد ۶ را با رمز مربوط به ماه اردیبهشت یعنی ۳ جمع می کنیم حاصل ۹ بدست می آید .  ۹ = ۳+۶  که دوباره باید ۹ را بر ۷ تقسیم کنیم .

وقتی ۹ را بر ۷ تقسیم می کنیم ، باقیمانده ۲ بدست می آید . پس روز مورد نظر ما دوشنبه است .

مثال۳ ) ۱۳ بهمن چند شنبه است ؟

 باقیمانده ۱۳ بر ۷ عدد  ۶ است  . و وقتی ۶ را با عدد رمز یعنی۵ جمع می کنیم حاصل ۱۱ می شود . و پس از تقسیم دوباره ۱۱ بر ۷  باقیمانده ۴ بدست می آید پس روز مورد نظر ۴ شنبه است .

آموزش مطالب ریاضی در ابتدایی

 

پايه پنجم ابتدايي ـ رياضي
«درصد »

پايه چهارم ابتدايي - رياضي
« مساحت متوازي‎اضلاع »

پايه پنجم ابتدايي ـ رياضي
آموزش كسرها / نمايش زاويه‎ ها

       ریاضی اول ابتدایی

      ریاضی دوم ابتدایی

      ریاضی پیش دبستانی ۱

      ریاضی پیش دبستانی ۲

 

ثبت وبلاگ در 150 موتور جستجوی مشهور

برای اینکه وبلاگ یا سایت خود را در ۱۵۰ مرورگر معتبر دنیا ثبت کنید و آمار وبلاگ یا سایت خود را بالا ببرید به ادامه مطلب رفته و مراحل زیر را دنبال کنید .

۱- ابتدا سایت یا وبلاگ خود را باز بگذارید .

۲- تمامی لینک های موجود را تیک بزنید ۱۵۰ مورد

۳-آدرس وب یا وبلاگ خود را در قسمت اول درج نمایید .

۴- ایمبل خود را در قسمت دوم وارد نمایید .

۵- گزینه   SUBMIT Query  را بزنید .

۶- بعضی از سایتها یک معرفی گر به  ایمیلتان ارسال می کند که باید روی معرفی گر مربوط در ایمیل کلیک کنید  ۱۰ مورد

ادامه نوشته