نرم افزار آموزشی ریاضی مخصوص ابتدایی و راهنمایی



به ادامه مطلب مراجعه نمایید و یک سری از نرم افزار هایی که به آموزش مفاهیم درس ریاضی در دوره  راهنمایی و ابتدایی کمک بسیار می نماید . دانلود نمایید .

برای بعضی از نرم افزار ها شما باید عضو آن سایت شوید که داشتن یک ایمیل ضروری است .

برگرفته از سایت :  www.LRN.ir

   ادامه مطلب ....

بازیهای ریاضی  2

 


در ادامه مطلب یک سری بازی که به آموزش درس ریاضی کمک می کند وجود دارد .

به ادامه مطلب مراجعه کنید و انها را دانلود نمایید . سپس در آموزش ریاضی از این بازیها استفاده کنید .

. مخصوص دوره ابتدایی  و راهنمایی

برگرفته از سایت  :  www.LRN.ir

 


تایپ فرمولهای ریاضی در ورد با اعداد فارسی و آموزش نرم افزار عالی MathType6

معمولا دبیران ریاضی به علت عدم آشنایی با طرز کار تایپ کردن فرمولهای ریاضی آن هم با اعداد فارسی کمی در تایپ ریاضی مشکل دارند .

این مشکل معمولا در ورد ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ برطرف شده است که فقط باید تنظیمات اعداد فارسی آن انجام شود .

در ادامه نحوه  تایپ کردن و تنظیمات فارسی کردن اعداد فارسی در ورد ۲۰۰۳ آورده شده است. و برای ورد ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ نیز قابل اجرا است .

قبل از انجام هر کاری پیشنهاد می کنم نرم افزار MathType6b_1021 را از بخش نرم افزار های ریاضی دانلود نمایید .(فوق العاده است ) و آنرا نصب کنید .

وهمچنین مجموعه ای از  B-font   های فارسی را در قسمت فونتهای ویندوز نصب کنید . (توجه حتما باید موقع نصب ویندوز زبان فارسی را نصب کرده باشند !)

این نرم افزار در تمام محیط ویندوز براحتی کار می کند . مخصوصا در تمام برنامه های آفیس

ادامه مطلب را ببینید.

ادامه نوشته

بازیهای ریاضی

در ادامه مطلب یک سری بازی ریاضی آورده شده است . امیدوارم این بازی ها را که به صورت فلش می باشد ، دانلود نموده و از آن لذت ببرید .

نکته : برای اینکه بازیها را بتوانید دانلود و اجرا نمایید . ابتدا باید در سایت مورد نظر ثبت نام نمایید . تا بتوانید با کلیک بر روی لینکهای دانلود داده شده در ادامه مطلب بازیها را دانلود نمایید .

لینک ثبت نام     ثبت نام رایگان است و داشتن ایمیل ضروری است.

یک نرم افزار پیشنهادی برای اجرای این بازی ها :

۱ - فلش پلیر    یا    ۲-  kmplayer

بازیها عبارتند از :

۱ - مربع طلایی  == >       آموزش مساحتهای مختلف

۲- شیرجه صحیح == > جمع و تفریق و ضرب و تقسیم اعدادصحیح

۳-پرواز با بالن     ==  >  توان و ضرب اعداد توان دار

۴- سبقت آزاد   == > ضرب و تقسیم اعداد

۵- غار مبنا   == > آموزش مبناهای مختلف

۶- راز صندوق ==> جمع اعداد صحیح

۷- جویندگان طلا ==> جمع بردار ها

۸- هدف صحیح   ==> جمع و تفریق بردارها

۹- نگهبان پایگاه   == >  جمع و تفریق اعدا صحیح

۱۰- جویندگان طلا ۲ ==>  آموزش محورهای مختصات

۱۱- نه ابی ، نه قرمز ==> مقسوم الیه های اعداد

۱۲-  شکار  ==> محور مختصات

۱۳- شهاب سنگها ==> تقسیم اعداد صحیح 

برگرفته از سایت بسیار جالب : http://www.tarfandestan.com

ادامه نوشته

معماها و بازیهای ریاضی : چگونه ؟

معماها و بازیهای ریاضی : چگونه ؟

از معماها و بازیهای ریاضی به عنوان شیوه ای جالب و آموزنده برای آموزش ریاضی یاد می شود ، شیوه ای جالب که اشتیاق و هیجان و مهارت ها را در کلاس درس می سازد .
بازیها و سرگرمیهای ریاضی با روشی غیرمستقیم دانش آموز را علاقه مند می کند تا روی مسائل جالب فکر کند و راه حل ها را حدس بزند .

آنچه پیرامون این بازیها و سرگرمیها مهم است اینست که آنها را به درستی شناخته و از قبل با زمینه ریاضی آنها آشنا باشیم .روشن است که در معما ها و بازیهای ریاضی که به درستی استفاده می شوند ، همیشه یک زمینه ریاضیاتی اساسی هست که توسط آنها در حال کشف شدن یا شکل گرفتن است  .
اما در مورد بازیها و سرگرمیهای ریاضی که برای دوره تحصیلی راهنمایی مطرح می شوند رعایت چند نکته ضروری است  .

 اولین نکته توجه به درک عددی دانش آموزان است  .تقویت درک عددی دانش آموزان یکی از اهداف کتاب های ریاضی این مقطع است که باید در معماها و بازیهای ریاضی نیز به آن توجه شود  .
در آموزش ریاضی از درک عددی (Number sense) به عنوان فهم شهودی از اعداد ، اندازه و بزرگی آنها ،روابط آنها و تاثیر عملگرهای ریاضی بر آنها یاد می شود .

حس عددی پایه و اساسی برای تمام مفاهیم و نظریات ریاضی می باشد  .
داستان حس عددی دانش آموز وقتی تامل برانگیز می شود که متوجه می شوید دوره راهنمایی به پایان رسیده است و دانش آموز شما در عبارات جبری ، معادلات و رسم خط دچار مشکل می گردد چون هنوز درک خوبی از چهار عمل اصلی در مجموعه اعداد صحیح برای او شکل نگرفته است.
البته نمی توان منکر تدریجی بودن شم عددی شد اما آیا نمی توان به این فرایند سرعت داد ؟

نکته دیگر اینکه بهتر است بازیها و معماهای ریاضی که برای این دوره خاص مطرح می شوند خودرس باشند .
فعالیت های خودرس (Self-checking activities) نیاز به حضور معلم برای تصحیح یا بازبینی نخواهند داشت ، دانش اموزان به سرعت راه حل را مرور کرده و مشکل خود را برطرف می کنند . فعالیت های خودرس کار معلمان را نیز آسانتر کرده اند .

بازیها و سرگرمیهای ریاضی باید نیم نگاهی به گسترش قدرت خلاقیت دانش آموزان نیز داشته باشند، آنجایی که دانش آموزان به یک راه حل برای معما اکتفا نمی کنند یا بعد از اینکه در بازی یا فعالیت ریاضی متبحر می شوند خود اقدام به ساخت بازیها و فعالیت های مشابه می کنند .

به عنوان آخرین نکته توجه به شکل گیری تفکر نقادانه دانش آموزان ( که یکی از اهداف حل مسئله نیزمی باشد) را نباید فراموش کرد  . یک معمای ریاضی از مسیرهای مختلفی حل می شود  ، دانش آموزان باید راه حل های مختلف را نقد کنند و بهترین راه حل را انتخاب کنند .

چندجمله ای ها را حدس بزنید : یک ترفند جالب

آیا می توانید چند جمله ای را که در ذهن دوستتان می گذرد حدس بزنید ؟

از او بخواهید تا چند جمله ای با ضرایب مثبت در نظر بگیرد ؛ شما فقط با خواستن دو مقدار از این چند جمله ای آن را به درستی حدس خواهید زد !

اما چه سوال هایی باید بپرسید ؟
چه ترفند ریاضی در این کار نهفته است ؟
در واقع ترفند ریاضی آسانی در این معما قرار دارد ، کافی است شما با درس مبنا آشنا باشید .
به عنوان اولین سوال شما باید مجموع ضرایب را داشته باشید . کافی است مقدار ( 1)P را بپرسید . به عنوان مثال اگر  P=2x2+3x+1 پس  ( 1)P برابر 6 خواهد بود که نشانگر مجموع ضرایب است .
خوب ، اگر مجموع ضرایب کوچکتر از 10 بود ، به عنوان مثال
P=2x2+3x+1
شما به راحتی می توانید با پرسیدن فقط یک سوال ، چند جمله مورد نظر را به دست آورید .کافی است مقدار P: 10 را بخواهید
P(10)=2*100+3*10+1=231
عدد 231 ضرایب چند جمله ای را نشان خواهد داد . دو صدتایی ، سه ده تایی و 1 یکی
اما اگر مجموع ضرایب بزرگتر از ده بود چطور ؟
فرض کنیم P(1)=a حال باید مقدار چند جمله ای را به ازای عددی بخواهیم که از تمام ضرایب بزرگتر باشد این عدد a+1 خواهد بود پس مقدار (P(a+1 را درخواست می کنیم . عدد ی به دست آمده را به مبنای a+1 می بریم تا ضرایب معادله به دست آید . از این روش می توان به عنوان روش کلی برای مرحله قبل هم استفاده کرد  .
به عنوان مثال :
P(x)= 4x2+4x+3
P(1)=4+4+3=11
P(11+1)=P(12)= 4*144+ 4*12+3=627
627=(443)12
همانطور که می بینید اعداد 4 و 4 و 3 به ترتیب ضرایب چند جمله ای خواهند بود و چند جمله ما عبارت است از:
P(x)= 4x2+4x+3
در واقع بسته بندی های اعداد این بار در واحد هایی بزرگتر از پایه 10 انجام می شود  .
برگرفته از  :http://riazinevis.blogspot.com

تقسیم نان و عدالت حضرت علی  (ع )

این معما را به نقل از یکی از دوستانم به نام سید محمد :

گویند ۲ مرد راهی جایی بودند . مرد اول برای آذوقه  ۵ نان و مرد دوم  ۴ نان با خود به همراه داشت .

در وسط راه و هنگام ظهر جایی ایستادند تا نهار صرف کنند و کمی استراحت داشته باشند . در همین زمان بود که فردی به آنها اضافه شد و برای نهار با ایشان همراه شد و ...

خلاصه همه نانها تمام شد و بعد از استراحت فرد سوم مقداری پول برای غذا به آنها می دهد و خداحافظی و... (مثلا ۳۰ دینار )

بعد از گرفتن پول بین آن دو مرد در مورد اینکه هرکدام چقدر و چه سهمی از پولها را بردارد جروبحث بالا گرفت .

رهگذری از کنار آنها در حال عبور بود که این جرو بحث را دید و بعد از شنیدن ماجرا و میزان نانهای هرکدام در مورد تقسیم پول به آنها پیشنهادی داد که : .....

ادامه مطلب 

اگر شما آن رهگذر بودید پیشنهاد می کردید چطوری پول ها را تقسیم کنند ؟

ادامه نوشته

ارزشیابی در آموزش و پرورش

مقدمه

باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان به عنوان فرایند کنش متقابل معلم و دانش آموز تعریف کرد که به موجب آن تجارب مناسب یادگیری برای رسیدن دانش آموزان به هدف های آموزش و پرورش فراهم می شود . در آموزش و پرورش سنتی ارزشیلبی به عنوان آخرین حاقه های فرایند یاددهی ،یادگیری تلقی می شود که در پایان دوره آموزشی برای جدا کردن دانش آموزان با توانایی یادگیری متفاوت به کار می رفت . امروزه ارزشیابی را بخش جدایی ناپذیر فرایند یاددهی - یادگیری می داند که همراه با آموزش و در ارتباط تنگا نتگ با آن ، به گونه ای مستمر انجام می گیرد و به جای تاکید بر طبقه بندی دانش آموزان و مقایسه آنان با یکدیگر ، هدایت یادگیری آنان را مرکز توجه خود قرار می دهد.

به منظورنظام بخشی به فعالیت های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با توجه به رویکردها ونگرش

های نوین درتعلیم وتربیت.اصول زیرتحت عنوان (اصول حاکم برارزشیابی پیشرفت تحصیلی ) تعیین شده است.

1- جدایی ناپذیری ارزشیابی ازفرایند یاددهی-یادگیری:

ارزشیابی دانش آموزان باید به عنوان بخش جدایی ناپذ یر فرآیند یاددهی-یادگیری ونه به عنوان نقطه پایانی آن تلقی شود.

2- استفاده ازنتایج ارزشیابی دربهبود فرآیند یاددهی-یادگیری واصلاح برنامه ها وروشها.

هدف غایی ارزشیابی ، اصلاح وبهبود فرآیند یاد دهی-یادگیری است ونتایج ارزشیابی ها بایددراصلاح برنامه ها وروشها مورداستفاده قراگیرد.

3- هماهنگی میان هدف ها محتوا روش های یاددهی-یادگیری و فرآیند ارزشیابی:

در ارزشیابی باید تناسب و هماهنگی بین هدف ها، محتوا و روش های یاددهی-یادگیری مربوط به هردرس مورد توجه قرار گیرد.

4- توجه به آمادگی دانش آموزان:

بقیه متن در ادامه مطلب

ادامه نوشته

تست کنکورهای سراسری تمامی سالها برای تمامی رشته ها

شما می توانید تستهای همه رشته های تحصیلی را

از ابتدا تا کنون

با پاسخ کاملا تشریحی و تجزیه تحلیل آنها

دانلود کنید

برای این منظور به قسمت ادامه مطلب این قسمت مراجعه نمایید.

سایت کالاهای مجاز خرید در طرح سخا و کارت 1.5 میلیون تومانی فرهنگیان

جزئیات خرید 5/1 میلیونی و شارژ کارت اعتباری کارمندان

   لیست کالاهای مشمول طرح
   لیست فروشگاهها
   لیست تولید کننده ها
   شرایط استفاده از کارت اعتباری
   نحوه ارسال صورتحساب
   پیوندها
   معرفی طرح

همکاران گرامی می توانند کلیه توضیحات مربوط به این طرح و لیست کالاها و فروشگاهها و ...

را در سایت   www.gmehr.ir  مشاهده نمایند .

اطلاعیه : این سایت دولتی  ، فعال شده است و الآن قابل دسترسی می باشد .

معمای اتوبوس خط واحد

جواب در ادامه مطلب

ادامه نوشته

معمای نقاشی علی و رضا

علی و رضا ۲ نقاش هستند .

 

یکبار از رضا خواستند که یک دیوار را رنگ صورتی بزند .

رضا دیوار را در ۳ ساعت تمام رنگ آمیزی کرد .

بعد از چند مدت ،  از علی  خواستند تا همان دیوار را رنگ سبز بزند .

علی دیوار را در ۴ ساعت تمام رنگ آمیزی کرد .

اگر هردوی آنها با هم شروع به رنگ آمیزی همان دیوار بکنند . دیوار در چند ساعت و چند دقیقه و چند  ثانیه به اتمام می رسد .؟

ادامه نوشته

معما: تقسیم شترها . معمایی که حضرت علی (ع) حل نمود

پدری تعدادی شتر داشت . موقع مرگ به سه پسر وصیت کردکه

۲/۱ از شترها به پسر بزرگ ، 

۳/۱ به پسر وسطی  و

۹/۱به پسر کوچک برسد .

تعداد شتر ها    17 تا  بود .

به نظر شما شترها را چطور تقسیم میکنند؟  71

این معما را با عنوان ۳ بازرگان نیز ذکر کرده اند . اما اینکه چطور حل می شود .

گفته شده برای حل این معما نزد حضرت علی  (ع ) رفتند و حضرت با کمی تامل جوابی به این معما دادند که نه تنها حق هیچ یک از بازرگانان ضایع نگردید بلکه از حق خودشان چیزی بیشتر عایدشان شد، ضمنا شتری نیز کشته  نگردید .

به ادامه مطلب بروید و پاسخ آن را دریابید .

ادامه نوشته

حدس ذهنی یک عدد

در این سرگرمی شما به دوستتان می گویید یک عدد را در ذهن خود انتخاب کند و به شما نگوید . بعد شما یک سری محاسبات را از او می خواهید تا انجام دهد .

بعد از این مراحل شما قادر خواهید بود عدد ذهن او را حدس بزنید .

یک مثال :

مثلآ دوست شما عدد 7 را انتخاب ميكند .

آنرا در عدد 2 ضرب ميكند 14=2×7

حاصل ضرب را با عدد 8 جمع ميكند 22=8 +14

عدد 22 را به شما ميگويد

شما عدد 22 را بر 2 تقسيم ميكني 11=2 ÷22

از حاصل تقسيم عدد 4 را كم ميكني 7=4-11

عدد 7 همان عددي بوده كه مثلآ دوست شما انتخاب كرده بوده است . سرگرمي جالبي است . حتمآ امتحان كنيد  

بخش پذیری بر اعداد اول 2و 3و5و7و11و13

می دانیم که :

تعریف بخش پذیری

وقتی می گوییم عددی بر عدد دیگر بخش پذیر است که باقیمانده تقسیم عدد اول بر عدد دوم صفر شود .

با این وجود قاعده هایی برای بخش پذیری اعداد اول و همچنین با توجه به آنها برای اعداد مرکب بیان و اثبات شده است .

در ادامه مطلب قاعده های بخش پذیری بر چند عدد اول ذکر شده است و در ادامه آن قاعده بخش پذیری بر اعداد مرکب ذکر می شود  .

امیدوارم استفاده ببرید .

ادامه نوشته

به چه دلیل باید ریاضی خواند

به چه دلیل باید ریاضی خواند .....

ادامه نوشته

روش های نوین تربیت وتدریس

آرژانتین

در آرژانتین حداقل استانداردهای موردنیاز برای ارتقاء به كلاس بالاتر توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین میشود و معلمین مشخص میكنند كه دانشآموز به سطح موردنظر رسیده یا نه ؛ وضع درسی با نمرات 1 تا 3 سنجیده میشود .

آلبانی:

اساس ارتقاء ، شرفت سالانهی دانشآموز است . امتحانات فقط در كلاسهای میانی انجام میشود . در پایان كلاس هشتم امتحانات ویژهای شامل ریاضی و زبان آلبانی برگزار میگردد و در پایان كلاس دوازدهم دانشآموزان در 4 امتحان رشدیافتگی شركت میكنند .

آلمان:

ارزشیابی از دانشآموزان توسط معلمین و بر اساس امتحانات كتبی ، شفاهی ، انجام دادن تكالیف درسی و مشاركت فعال دانشآموزان صورت میگیرد كه نتیجه به صورت گزارش كتبی و یا بر اساس نمرهگذاری در مقیاس 6 به اطلاع خانوادهها میرسد .

آمریکا:

تصمیمگیری در مورد ارتقاء دانشآموزان باتوجه به سیاستهای متفاوت در مناطق مختلف آموزشی بر عهدهی مسؤولان محلی است . در ایالات متحده هیچگونه امتحان رسمی جهت اعطای دیپلم وجود ندارد .

اتریش:

معلمین از دانشآموزان ارزیابیهای مستمر به عمل میآورند و در پایان هر سال گزارش سالانه برای دانشآموزان تنظیم میشود كه مبنای ارتقاء به كلاس بالاتر خواهد بود .

اردن:

نظام آموزشی در این كشور یك نظام باز است و در آن هیچگونه امتحان ملی یا نهایی به جز امتحان كلاس دوازدهم وجود ندارد ، ارزشیابی در تمام پایهها به عهدهی معلم است و تكرار پایه به ندرت اجازه داده میشود .

اسپانیا:

در همهی پایهها اطلا عات لازم برای ارزیابی از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با روشهای مختلف از قبیل مشاهده منظم ، تحلیل تكالیف درسی، آزمونهای كتبی ،شفاهی و عملی جمع آوری خواهد شد.

بنگلادش:

در پایهی اول امتحان وجود ندارد لكن از سال دوم دبستان به بعد امتحان به عمل میآید . در پایهی ششم و هفتم نیز امتحان وجود ندارد و در پایهی هشتم امتحانات كشوری برگزار میشود . در پایهی نهم امتحانات كلاسی وجود دارد و حداقل نمرهی قبولی در هر یك از دروس به دست آوردن 33 درصد نمره میباشد .

بلغارستان:

در دوره ی ابتدایی ارتقاء اتوماتیك و بر اساس سن صورت میگیرد . در دورههای پیش متوسطه ، متوسطه و دانشگاهی وضعیت تحصیلی با نمرات 2 تا 6 مشخص میشود . (ضعیف ، رضایتبخش ، خوب ، خیلی خوب و عالی)

بلژیک:

در دورهی اربتدایی ارتقاء دانشآموزان با نظر معلم انجام میگیرد . در دورهی متوسطه ارتقاء و هدایت تحصیلی دانشآموزان با كمیتهای است كه اعضای آن را تمام معلمین پایهی مربوطه تشكیل میدهند .

برزیل:

تصمیمگیری در مورد ارتقاء دانشآموز به كلاسهای بالاتر توسط معلمین انجام میشود كه باتوجه به ضوابط و استانداردهای حداقل تعیینكننده انجام میگیرد .

بحرین:

در پایههای اول تا سوم ارزشیابی از طریق مشاهدهی فعالیتهای روزمره توسط معلم صورت میگیرد . از پایهی چهارم به بالا ارزشیابی سالی دو بار صورت میگیرد . (در هر نیمسال فعالیتهای روزانه ، نمرهی میان نیمسال و نمرهی امتحان پایان نیمسال مدنظر است) كسب نمرهی قبولی در درس «عربی» الزامی است .

پرو:

نمرهی امتحانات بر اساس نمرات صفر تا بیست مشخص میشود . معدل حداقل 11 و كسب نمرهی در دروس زبان یا ریاضی شرط ارتقاء دورهی ابتدایی است . در دورهی متوسطه ارزشیابی به صورت درسی است .

پرتغال:

در مرحلهی اول آموزش پایه ، ارزشیابی تدریجی و توسط معلمان است . نمرات دانشآموزان از كلاس پنجم تا نهم از 1 تا 5 و در دورهی متوسطه از صفر تا 20 است .

پاکستان:

ارتقاء دانشآموزان تا كلاس نهم اتوماتیك است ، ا متحانات نهایی در پایان كلاس دهم و دوازدهم برگزار میشود .

سوئیس:

تا پایان دوره آموزش اجباری ، هیچ امتحان ویژهای وجود ندارد . امتحان نهایی در پایان مرحلهی دوم متوسطه و پیشدانشگاهی وجود دارد .

سوئد:

هیچگونه امتحان نهایی وجود ندارد . در دورهی آموزش اجباری (نه سال) به جز تعداد معدودی ، بقیه به كلاس بالاتر ارتقاء مییابند . در سال دو بار به دانشآموزانِ كلاسهای هشتم و بالاتر نمرات 1 تا 5 داده میشود .

ژاپن:

ارتقاء به كلاس بالاتر در مرحلهی آموزش اجباری (نه سال) اتوماتیك و قطعی است . دانشآموزی میتواند در مرحلهی دوم متوسطه دیپلم بگیرد كه حداقل 80 واحد درسی را با موفقیت گذرانده باشد .

روسیه:

امتحانات فقط در پایان كلاس هشتم و دهم (یا یازدهم) گرفته میشود . نمرات از 1 تا 5 بوده و نمرهی قبولی 3 میباشد . اخذ نمرهی 2 در سال پایانی مانع اعطای گواهینامه نمیشود .

دانمارک:

ارتقاء به كلاس بالاتر به صورت طبیعی و بر اساس سن است و در هفت سال اول هیچ امتحانی وجود ندارد . در پایههای هشتم تا دهم ممكن است در مقیاس 10 به دانشآموز نمره داده شود .

چین:

در هر سال تحصیلی دو بار امتحان به عمل میآید كه اساس ارتقاء است . امتحانات رسمی در پایان مرحلهی اول دورهی متوسطه و زمان اعطای دیپلم انجام میگیرد .

چک:

وضعیت تحصیلی دانشآموزان از طریق امتحانات كتبی و شفاهی و با نمرات 1 تا 5 مشخص میشود . به دانشآموزان در سال دو كارنامه داده میشود .

فرانسه:

در پایان هر سال تحصیلی در دورهی ابتدایی معلمین مدرسه در مورد ارتقاء دانشآموزان تصمیم میگیرند . در سیكل اول و دوم متوسطه شورای كلاس (معلمین ،‌نمایندگان دانشآموزان ، اولیا و مدیر) این مسؤولیت را دارد .

عمان:

تصمیمگیری در مورد ارتقاء از كلاسی به كلاس بالاتر در هر دورهی تحصیلی برعهدهی معلمان است .

عربستان:

سال تحصیلی در تمام مقاطع به دو نیمسال تقسیم میگردد . نمرات كمتر از نمرهی قبولی (معمولاً 50% نمرهی حداكثر) منجر به شركت در امتحان تجدیدی خواهد شد .

کانادا:

در دورهی ابتدایی ارتقاء به صورت اتوماتیك است و در دورهی متوسطه نظام آموزشی به صورت واحدی است و اعطای دیپلم به ازای گذراندن تعداد واحدهای مشخصی است .

 

کره جنوبی:

در مقاطع مختلف تحصیلی ارتقاء اتوماتیك است و اعطای گواهینامه بر اساس ارزشیابیهای داخل مدرسه است .

نروژ:

در مدارس ابتدایی امتحان رسمی وجود ندارد . در مرحلهی اول متوسطه فقط در دروس اجباری (سالی دوبار) نمره داده میشود و در پایان دوره امتحان نهایی به عمل میآید . در مرحلهی دوم متوسطه برای ارتقاء حداقل نمره‌ی لازم باید كسب شود و موفقیت در امتحان نهایی شرط كسب دیپلم است .

هلند:

ارتقاء در دورهی ابتدایی اتوماتیك است . در پایان دروهی ابتدایی آزمونی برای اعطای گواهینامه وجود دارد . در دورهی متوسطه عمومی امتحانات مدرسهای و كشوری در سال پایانی وجود دارد .

 

برگرفته از سایت ...

معمای شماره 15

 اين سوال حقوقي است .

 هواپيمايي از ايران به سمت ترکيه در حرکت
است و در مرز اين دو سقوط مي کند ، بازمانده ها را کجا دفن مي کنند ؟

جواب در ادامه مطلب

ادامه نوشته

معمای شماره 14

شيب يک طرف پشت بام شيرواني شکلي ، شصت درجه است و طرف ديگر 30
درجه است . خروسي روي اين پشت بام تخم گذاشته است . تخم به کدام سمت پرت
مي شود ؟

جواب در ادامه مطلب

ادامه نوشته

چند حدیث از حضرت فاطمه (س )

من أصعد إلي الله خالص عبادته ، أهبط الله عزوجل إليه أفضل مصلحته

  كسي كه عبادتهاي خالصانه خود را به سوي خدا فرستد ، پروردگار بزرگ بهترين مصلحت او را به سويش فرو خواهد فرستاد .

                                                                                     بحار الانوار ، ج 70 ، ص 249


بشر في وجه المؤمن يوجب لصاحبه الجنة ، و بشر في وجه المعاند المعادي يقي صاحبه عذاب النار .

 

پاداش خوشرويي در برابر مؤمن بهشت است ، و خوشرويي با دشمن ستيزه جو ، انسان را از عذاب آتش باز مي دارد .

                                                                                       بحار الانوار ، ج 75 ، ص 401


پيامبر (ص ) و علي (ع ) دو پدر امت اسلام مي باشند ، که اگر مردم از آنان پيروي کنند ، کجي ها و انحرافاتشان را اصلاح نموده و آنها را از عذاب جاويدان نجات مي دهند ، و اگر همراه و ياورشان باشند نعمتهاي هميشگي خداوندي را ارزانيشان مي دارند .


(بحار الانوار ، ج 23، ص 259 )


بهترين شما کساني هستند که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان ترند و با همسرانشان مهربان و بخشنده اند .

(دلايل الامامه طبري ، ص 7)

 

آموزش کسر متعارفی

آموزش کامل کسرمتعارفی برای دانش آموزان ابتدایی که امیدوارم مورد قبول ورضایت استفاده کنندگان

محترم قرار گیرد.

 

توجه : این برنامه درمحیط پاورپوینت ۲۰۰۷ نوشته شده است.

farshadmollamirzaii   :    password

لینک  دانلود

آموزش کسر متعارفی 

  

این مطلب برگرفته شده است از :مدرسه ای برای همه ی پنجمی ها

بانک نمونه سوال

در ادامه مطلب بانک نمونه سوال امتحانی

یرای مقاطع ابتدایی  راهنمایی و دبیرستان و

همچنین  پیش دانشگاهی وجود دارد .

 

یرگرفته از موسسه رسای توس

 

ادامه نوشته

روشهای مطالعه

مقدمه

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که هنگام مطالعه از چه روشی استفاده می‌کنید؟ یک روش مطالعه صحیح و اصولی می‌تواند بسیاری از مشکلات تحصیلی را از بین ببرد. بررسیهای بعمل آمده گویای آن است که افرادی که در زمینه تحصیل موفق بوده‌اند، روش صحیحی برای مطالعه داشتند. یادگیری (learning) مسئله‌ای است که در سراسر طول زندگی انسان بویژه در دوران دانش آموزی و دانشجویی اهمیت زیادی دارد. چرا که دانش آموزان و دانشجویان همیشه در معرض امتحان و آزمون قرار دارند و موفقیت در آن آرزوی بزرگشان است.

شاید به افرادی برخورده باشید که می‌گویند: همه کتابها و جزوه‌ها را می‌خوانم، اما موقع امتحان آنها را فراموش می‌کنم، یا من استعداد درس خواندن را ندارم، چون با اینکه همه مطالب را می‌خوانم اما همیشه نمراتم پایین است و یا ... . بسیاری از اینگونه مشکلات به نداشتن یک روش صحیح برای مطالعه باز می‌گردد. عده‌ای فقط به حفظ کردن مطالب اکتفا می‌کنند، بطوری که یادگیری معنا و مفاهیم را از نظر دور می‌دارند. این امر موجب فراموش شدن مطالب بعد از مدتی می‌شود، در واقع آنچه اهمیت دارد یادگیری معنا و مفهوم است، چیزی که نمی‌توانیم و نباید از آن دور باشیم.

برای آنکه مطلبی کاملا آموخته شده و با اندوخته‌های پیشین پیوند یابد، باید حتما معنا داشته باشد، در این صورت احتمال یادگیری بیشتر و احتمال
فراموشی کمتر خواهد شد. بنابراین قبل از اینکه خود را محکوم کنیم به نداشتن استعداد درس خواندن ، کمبود هوش ، کمبود علاقه ، عدم تونایی و سایر موارد ، بهتر است نواقص خود را در مطالعه کردن بیابیم و به اصطلاح آنها بپردازیم. در اینصورت به لذت درس خواندن پی خواهیم برد. اولین قدم در این راستا آن است با اندکی تفکر عادتهای نامطلوب خود را در مطالعه یافته و سپس عادتهای مطلوب جایگزین آن گردد.
ادامه نوشته