ویژگیهای شخصیتی معلم و نقش آن در تدریس
مقدمه
اساسیترین عامل برای ایجاد موقعیت مطلوب در تحقق هدفهای آموزشی ، معلم است. اوست که میتواند حتی نقص کتابهای درسی و کمبود امکانات آموزشی را جبران کند یا برعکس ، بهترین موقعیت و موضوع تدریس را با عدم توانایی در ایجاد ارتباط عاطفی مطلوب به محیطی غیر فعال و غیر جذاب تبدیل کند. در فرایند تدریس ، تنها تجارب و دیدگاههای علمی معلم نیست که موثر واقع میشود، بلکه کل شخصیت اوست که در ایجاد شرایط یادگیری و تغییر و تحول شاگرد تاثیر میگذارد.دیدگاه معلم و فلسفهای که به آن اعتقاد دارد، در چگونگی کار او تاثیر شدیدی میگذارد، بطوری که او را از حالت شخصیتی که فقط در تدریس مهارت دارد خارج میکند و به صورت انسان اندیشمندی در میآورد که مسئولیت تربیت انسانها را بر عهده دارد. بر شمردن ویژگیهای معلم کار چندان آسانی نیست. زیرا جوامع مختلف با فلسفهها و نگرشهای مختلف ، انتظارات متفاوتی از معلم دارند. ولی میتوان کم و بیش به مشترکاتی که معلمان در همه جا لازم است داشته باشند، اشاره کرد.
ویژگیهای شخصیتی معلم و نقش آن در تدریس
*معلم شاگرد نگر
(شاگرد نگر فردی - شاگرد نگر جمعی )
*معلم درس نگر ( علمی و فلسفی)
برگرفته از سایت : http://daneshnameh.roshd.ir
مشاهده ادامه در : ادامه مطلب
عدد 258 را در سمت چپ مستطیل و 3425 را بالای آن چنان می نویسیم که هر
رقم آن رو به روی یکی از خانه های مربعی باشد (شکل 1) . حال خط های مورب را
مانند شکل 2 طوری رسم می کنیم که هریک از خانه ها رابه دو قسمت تقسیم
کند. 

حال،اعداد
واقع در ردیف های مورب را از راست به چپ به ترتیب جمع می کنیم . قاعده ای
که برای جمع اعداد به کار می بریم ، همان قاعده ی معمول جمع است . یعنی اگر
حاصل جمع یک ردیف مورب از ده بیش تر شد رقم یکان آن را نوشته و رقم دهگان
آن را به ردیف بعدی منتقل می کنیم ، مانند شکل 5 . 

حجم فايل :
پسورد فايل :
سلام . خوش آمدید .