ویژگی‌های شخصیتی معلم و نقش آن در تدریس

مقدمه

اساسی‌ترین عامل برای ایجاد موقعیت مطلوب در تحقق هدف‌های آموزشی ، معلم است. اوست که می‌تواند حتی نقص کتاب‌های درسی و کمبود امکانات آموزشی را جبران کند یا برعکس ، بهترین موقعیت و موضوع تدریس را با عدم توانایی در ایجاد ارتباط عاطفی مطلوب به محیطی غیر فعال و غیر جذاب تبدیل کند. در فرایند تدریس ، تنها تجارب و دیدگاه‌های علمی معلم نیست که موثر واقع می‌شود، بلکه کل شخصیت اوست که در ایجاد شرایط یادگیری و تغییر و تحول شاگرد تاثیر می‌گذارد.

دیدگاه معلم و فلسفه‌ای که به آن اعتقاد دارد، در چگونگی کار او تاثیر شدیدی می‌گذارد، بطوری که او را از حالت شخصیتی که فقط در تدریس مهارت دارد خارج می‌کند و به صورت انسان اندیشمندی در می‌آورد که مسئولیت تربیت انسان‌ها را بر عهده دارد. بر شمردن ویژگی‌های معلم کار چندان آسانی نیست. زیرا جوامع مختلف با فلسفه‌ها و نگرش‌های مختلف ، انتظارات متفاوتی از معلم دارند. ولی می‌توان کم و بیش به مشترکاتی که معلمان در همه جا لازم است داشته باشند، اشاره کرد.

ویژگی‌های شخصیتی معلم و نقش آن در تدریس

*معلم شاگرد نگر

(شاگرد نگر فردی - شاگرد نگر جمعی )

*معلم درس نگر ( علمی و فلسفی)

برگرفته از سایت :   http://daneshnameh.roshd.ir

مشاهده ادامه  در :  ادامه مطلب

ادامه نوشته

یک ماشین حساب مهندسی کامل

از ویژگی های این ماشین حساب مهندسی نرم افزاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- قابلیت انجام محاسبات مختلف معمولی و مهندسی

- توانایی ذخیره سازی نتایج و عملیات های انجام شده در حافظه مجازی

- امکان چاپ نتایج توسط چاپگر

- توانایی تبدیل واحد

- توانایی ذخیره سازی تمامی فعالیت ها و ارائه گزارش در فرمت فایل های Excel

- قابلیت کپی کردن نتایج در حافظه Clipboard

- و ... .

                                         دانلود کنید نسخه  4.15 را با حجم 2.66 مگابایت

روش ساده ضرب

فرض کنید می خواهیم عدد 3425 را در عدد 258 ضرب کنیم چون258 یک عدد سه رقمی و 3425 یک عدد چهار رقمی است مستطیلی به ابعاد 4×3 رسم می کنیم و آن را به 12 خانه ی مربعی تقسیم می کنیم . 


    عدد 258 را در سمت چپ مستطیل و 3425 را بالای آن چنان می نویسیم که هر رقم آن رو به روی یکی از خانه های مربعی باشد (شکل 1) . حال خط های مورب را مانند شکل 2 طوری رسم می کنیم که هریک از خانه ها رابه دو قسمت تقسیم کند. 

 

  

اکنون هر یک از رقم های واقع در بالای مستطیل را در هریک از رقم های واقع در سمت چپ آن ضرب می کنیم و حاصل را در خانه ی متناظر با آن سطر وستون چنان می نویسیم که رقم یکان آن در نیمه ی پایین و رقم دهگان آن در نیمه ی بالایی خانه قرار گیرد. مثلا" حاصل ضرب رقم 2 از بالا و 8 از سمت چپ را مطابق شکل 3 در خانه ای می نویسیم که در تقاطع ستون رقم 2 و سطر رقم 8 واقع است.   

این عمل را برای هر یک از رقم های دیگر نیز انجام می دهیم تا سرانجام شکل 4 حاصل شود .

حال،اعداد واقع در ردیف های مورب را از راست به چپ به ترتیب جمع می کنیم . قاعده ای که برای جمع اعداد به کار می بریم ، همان قاعده ی معمول جمع است . یعنی اگر حاصل جمع یک ردیف مورب از ده بیش تر شد رقم یکان آن را نوشته و رقم دهگان آن را به ردیف بعدی منتقل می کنیم ، مانند شکل 5 . 


 


منبع :    ریاضی - دانش آموز خوب


چگونه در امتحانات موفق شويم؟

 فهميدن سؤال نصف جواب است

 

يكي از مسائل اساسي در زمينه، موفقيت در امتحانات، به روش امتحان دادن مربوط مي شود.اكثر دانش آموزان و دانشجويان بر اين عقيده هستند كه اولين انتخاب در امتحانات تستي، بهترين انتخاب است. در صورتيكه تحقيقات نشان ميدهد كه اين عقيده صحيح نيست. در زير به پاره اي از مسائل كه با استفاده ازتحقيقات روانشناختي به دست آمده اند و برموفقيت درامتحانات موثرند پرداخته شده است.
1. زمان امتحان دادن را طوري تقسيم بندي كنيد كه طي دو سوم از مدتي كه در

ه مرور كردن پاسخها بپردازيد.

 

2. وقت خود را با فكركردن در مورد سؤالهاي مشكل كه جواب آنها را نميدانيد به هدر ندهيد. درصورتيكه پاسخ سؤالي را نميدانيد، آن را علامت بزنيد و به سؤال بعدي بپردازيد. در پايان مي توانيد به اينگونه سؤالها بيشتر فكر كنيد و احتمالا جواب آنها را بطور صحيح بدهيد.

3. به منظور افزايش تمركز، پس از دريافت برگه سؤالها، ابتدا با برگه اي كه مخصوص پاسخهاست روي سؤالها را پوشانده و سپس شروع به خواندن سوالها و جواب دادن به آنها يكي پس از ديگري نمائيد. اگر پاسخ سؤال اول را دانستيد شروع بنوشتن آن بكنيد، در غيراينصورت به سؤال دوم بپردازيد. بهتراست قبل ازشروع به پاسخ دادن به سؤالها تمام آنها رانخوانيد. زيرا اين امر تمركز شما را كاهش ميدهد.

4. در شروع امتحان خودتان را با اين جمله كه (امتحان سخت است) نترسانيد. بسياري از دانش آموزان در همان لحظه اي كه در حال خواندن سؤال هستند، پيش خودشان زير لب تكرار ميكنند كه اين سؤال سخت است. چنين دانش آموزاني هرگز نمي توانند بطور دقيق به سؤالها پاسخ دهند. بهتر آن است كه در زمانيكه در حال خواندن سؤال هستيد تمام تمركز شما فقط بر روي سؤال باشد.

5. قبل از شروع كردن به پاسخ دادن به هر سؤال، آن را با دقت بخوانيد و سعي كنيد ابتدا دقيقا بفهميد كه چه موضوعي در سؤال مطرح شده است.اعتقاد بر اين است كه حدود پنجاه درصد از جواب در خود سؤال پنهان هست.

6. در صورتيكه سؤال را نمي فهميد، بهتر است از مراقبين جلسه توضيحاتي پيرامون آن بخواهيد. حتي توضيحات بسيار مختصر هم ميتوانند مفيد واقع شوند.

7. در صورتيكه در پايان جلسه امتحان وقت اضافه داشتيد، بهتر است كه جواب سؤالها را مرور كنيد تا اگر اشكالي در آنها وجود دارد پيدا كنيد و آنها را برطرف كنيد.

8. هرگز براي خارج شدن از جلسه امتحان عجله نداشته باشيد. بسياري از دانش آموزان و دانشجويان محتويات كتاب را كاملا فهميده اند اما از آنجائي كه در جلسه امتحان كمي عجله ميكنند نمرات مطلوبي بدست نمي آورند.

از آنجائيكه پاره اي از امتحانات خصوصا در دوره دبيرستان و دانشگاه به صورت تستي برگزار ميشوند، در زير نكات مهم و ضروري پيرامون اينگونه امتحانات ارائه گرديده است.
1. پس از خواندن سؤال ابتدا جواب سؤال را حدس بزنيد وسپس به جوابهاي ارائه شده توجه كنيد. اگر جوابي را كه براي سؤال حدس زده ايد در بين جوابهاي ارائه شده بود، با اطمينان كامل همان را انتخاب كنيد و در پاسخنامه همان را علامت بزنيد.

2. اگر در بين جوابهاي ارائه شده اولين آنها درست بود، به مابقي پاسخها هم توجه كنيد. زيرا ممكن است دربين پاسخها دو جواب صحيح وجود داشته باشد كه يكي از آنها كاملتر از ديگري است.

3. در مورد سؤالهاي مشكل و آنها كه شك داريد، ابتدا جوابهائي كه مطمئن هستيدغلط است را حذف كنيد و سپس به مقايسه مابقي جوابها و انتخاب كاملترين آنها بپردازيد.

4. هميشه به اين موضوع توجه داشته باشيد كه ممكن است پاسخ يك سؤال در ديگري پنهان باشد.

5. گاه گاهي چك كنيد كه مبادا جواب سؤالها را جابجا در برگه پاسخنامه علامت بزنيد.

6. هرگاه لغاتي مانند (هميشه، اغلب، برخي اوقات، هرگز، تنها، فقط، بايد، بطور لازم، بطور كامل، و...) در جمله بكار روند ممكن است معني جمله را عوض كنند. بنابراين هميشه به لغات كليدي و حساس در جملات دقت بيشتري داشته باشيد.

 

روزنامه همشهرى

دانلود جزوات رایگان حسابان و دیفرانسیل

 دانلود جزوات رایگان حسابان و دیفرانسیل

هزار تومان باقیمانده کجاست ؟

سه نفر برای خرید کادوی روز تولد دوستشان به یک ساعت فروشی مراجعه می کنند، تا یک ساعت کادو بخرند.
قیمت ساعت 30 هزار تومان بوده و هر کدام نفری 10 هزار تومن پرداخت می کنند تا آن ساعت را خریداری کنند.


بعد از رفتن آنها ، صاحب مغازه به شاگردش می گوید اشتباه کرده و قیمت ساعت 25 هزار تومان بوده. این 5 هزار تومان را بگیر و به آنها برگردان.


شاگرد زبل 2 هزار تومان را برای خود بر می دارد و 3 هزار تومان باقیمانده را به آنها برمیگرداند. (نفری هزار تومان)


حال آنها هر کدام از آنها نفری 9 هزار تومان پرداخت کرده اند . که 3*9 برابر 27 میشود.


این مبلغ به علاوه آن 2 هزار تومان که پیش شاگرد است میشود 29 تومان.


هزار تومان باقیمانده کجاست ؟

طراح سوال : دکتر حسابی

ادامه نوشته

نمونه سوالات مقطع ابتدایی

مدنی چهارم

جغرافیا چهارم

درس علوم چهارم دبستان

علوم تجربی چهارم ابتدایی

تاریخ چهارم

سوالات هماهنگ دروس پایه پنجم

انشاء

جغرافی چهارم

انشاء

علوم پنجم

تاریخ و مدنی چهارم

تاریخ پنجم

علوم پایه چهارم

تاریخ ومدنی چهارم

جغرافی پنجم

جغرافی پایه چهارم

مجموعه سوالات هدیه های آسمان

مجموعه سئوالات جغرافیا

تاریخ مدنی

مجموعه سوالات تاریخ و مدنی پایه پنجم ابتدایی

علوم پنجم

ریاضیات پنجم

نمونه سئوالات کلاس پنجم

علوم پنجم خرداد 1

علوم نوبت اول پنجم 1

جغرافی کلاس پنجم خرداد 1

تاریخ ومدنی خرداد

نمونه سوال دوم ابتدایی

  نمونه سوال سوم ابتدایی

   نمونه سوال چهارم 

 

لینک از سایر وبلاگها

 

 

ادامه نوشته

توصیه هایی برای کلاسداری بهتر

یکی از رمزهای موفقیت در هر کاری، استفاده از تجربه کسانی است که قبلا در آن کار زحماتی کشیده و نتایج خوبی گرفته اند . برای موفقیت بیشتر در کلاسداری برای کودکان و نوجوانان و جوانان نیز می توان از تجربه های دیگران استفاده کرد . آنچه در ذیل می آید حاصل تجربه کلاسداری مربیان موفق است که به صورت توصیه هایی به مربیان محترم تقدیم می گردد .

1-  معنویت   2- محبوبیت   3- آمادگی روحی   4- کیفیت آموزش  5- اخلاق  6- وقار مربی  7- تواضع 

8- رعایت شخصیت شاگردان   9- نکات ویژه  10- شیوه استفاده از تخته  11- بیان و شیوه های انتقال

12-  حفظ تعادل  13- نظم و رعایت زمان  14- مکان تدریس  15- خصوصیت فردی   16- خصوصیات اجتماعی

17- شاگردان

معنویت


مؤثرترین مربی در روح و جان کودکان و نوجوانان با معنویت ترین آنها است; پس:


1 - توکل بر خداوند و توسل به معصومین علیهم السلام بویژه حضرت فاطمه زهراعلیها السلام و حضرت مهدی علیه السلام را فراموش نکنیم .


2 - با کودکان و نوجوانان رابطه معنوی و روحی داشته باشیم; لازمه این رابطه معنوی، نگرش به آنان به عنوان بندگان خداست .


3 - با نام خدا درس را شروع کنیم و بعد از آن، حمد خدا و درود بر پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله و ائمه معصومین علیهم السلام را فراموش نکنیم .


4 - پیش از هر دوره کلاسداری - در ماه رمضان یا تابستان - دو رکعت نماز بخوانیم و از خدا بخواهیم که ما را در تدریس و هدایت مخاطبین موفق بدارد .


5 - به ارزشها و آرمانها و اصول اسلامی متعهد و مقید باشیم .


6 - حتی الامکان با وضو و طهارت وارد کلاس شویم .


7 - کار تربیتی با کودکان و نوجوانان را وظیفه شرعی بدانیم نه یک شغل معمولی و به کار خویش بعنوان یک کار معنوی ایمان و اعتقاد قلبی داشته باشیم .


8 - از احادیث صحیح و معتبری - که مباحث اخلاقی و معنوی را بیان می کنند - در تدریس خود استفاده کنیم .


9 - در صورتی که کلاس ما غیر از آموزش قرآن بود، پیش از تدریس، آیه ای از قرآن و یا حدیثی از معصومین علیهم السلام را بخوانیم .


10 - حتی الامکان با یاد ابا عبدالله الحسین علیه السلام سخنرانی خود را پایان دهیم .


11 - پس از پایان یک دوره یا ترم یا ماه رمضان و تابستان، دو رکعت نماز شکر بخوانیم .


21 - با دعا درس را به پایان برسانیم .


13 - از طریق انس با قرآن و عترت، نور معنویت را از قرآن و احادیث ائمه علیهم السلام گرفته و در قلب شاگردان بتابانیم . 



بقیه در ادامه پست .....

ادامه نوشته

اصول اتنخاب روش تدریس

«تدریس» کاری تجربی و ابتکاری است و خود همکاران در این عرصه‌ی بسیار مهم و حساس دست به نوآوری و ابداع زده و برای آموزش محتوای جدید، از شیوه‌های مناسب و نو استفاده می‌كنند، لکن نباید فراموش كرد که در تدریس، بعضی اصول و ضوابط علمی وجود دارد که رعایت آنها در فرایند تدریس، نظم و جهت‌گیری درست ایجاد کرده و تحقق هدف‌های مورد انتظار را تضمین می‌کند.

یکی از آن اصول، هماهنگی هدف‌ها و روش‌های تدریس انتخاب‌شده است. نوع هدف‌های آموزشی است که نوع روش تدریس را تعیین می‌كند. به عنوان مثال، اگر قصد داریم دانش‌آموزان از طریق فهم مفاهیم به توانایی بررسی و تجزیه و تحلیل موارد اجتماعی برسند، باید از روش‌های آموزش «تحقیق گروهی» و «استدلال استقرایی» استفاده کنیم. اگر هدف ما این است که دانش‌آموزان خود مفاهیم را درک کنند و به تمایز مفاهیم با یکدیگر پی ببرند، لازم است از روش «درک مفهوم» بهره بگیریم. همچنین اگر می‌خواهیم دانش‌آموزان به توانایی‌های خودشان آگاهی یابند و برای رشد خود فعالیت کنند، باید از روش‌هایی مانند «تدریس غیرمستقیم» و «افزایش آگاهی» استفاده كنيم. به طور کلی هدف‌های آموزشی یکی از ملاک‌های انتخاب روش‌های تدریس است.

ملاک دیگری که باید در انتخاب روش‌های تدریس در نظر داشت، امکان مشارکت یادگیرنده در جریان تدریس است. آنچه مسلم است، یادگیری حاصل ارتباط متقابل دانش‌آموز با معلم و سایر عوامل محیط است. اگر معلم موفق شود بین این عوامل و دانش‌آموزان یک ارتباط منطقی و پویا برقرار کند، یادگیری مؤثر به‌وجود خواهد آمد. هر قدر این ارتباط کم باشد و یا هماهنگی لازم بین آنها نباشد، در یادگیری اختلال ایجاد می‌شود. فعالیت یادگیرنده و ارتباط او با سایر عوامل است که دانش‌آموز را به مهارت‌های ذهنی و عملی لازم می‌رساند و او را در حاصل یادگیری سهیم می‌کند. آن بخش از یادگیری در ذهن یادگیرنده ماندگار است که توسط خود او به‌دست آمده باشد و آن بخش از مطالب و مفاهیم از ذهن او به سرعت پاک می‌شوند که صرفاً به او انتقال یافته باشند.

به طور کلی همکاران عزیز باید به خاطر داشته باشند که یادگیری دست‌یافتنی است، نمی‌توان مفاهیم را به دانش‌آموز هدیه نمود و یا انتقال داد، بلکه خود او باید از طریق روش‌های تدریس مناسب مفاهیم را بسازد و در ذهن خود سازماندهی کند. ملاک سوم انتخاب روش تدریس، توجه به آثار پرورشی روش‌ها است. نظر به اینکه تربیت صحیح محور همه‌ی برنامه‌های درسی است و تکیه اصلی ما بر هر دو بعد آموزش و پرورش است، نباید یکی از این دو بعد را فدای دیگری کنیم.

بايد حتی‌الامکان سعی کنیم بین شناخت مفاهیم، اصول و روش‌ها در دروس مختلف از يك طرف و اثرات پرورشی آنها از طرف دیگر اعتدال و هم‌سویی برقرار كنيم.

ملاک چهارم در انتخاب روش تدریس، تدریس جامع‌نگری است. نظر به اینکه یادگیری، لوازم و شرایط متعددی را می‌طلبد و هر یک از روش‌های تدریس، به بعضی از این لوازم و شرایط توجه دارند و هدف‌های خاصی را دنبال می‌کنند، بهتر است از روش‌های تدریس استفاده شود. بعید به نظر می‌رسد که بتوان صرفاً با تکیه بر یک روش به هدف‌های آموزشی مطلوب دست یافت. به عنوان مثال، روش «درک مفهوم» ویژگی‌های ذاتی یک مفهوم را می‌شناساند، روش بحث گروهی ابعاد مختلف یک مسأله را در یک فعالیت گروهی دانش‌آموزی آشکار می‌سازد و روش ایفای نقش نگرش‌ها را عوض می‌کند و غیره.

بنابراین بهتر است، در تدریس یک مفهوم یا یک مسأله از چند روش به طور ترکیبی استفاده کنیم تا یادگیری مؤثر و مفید انجام پذیرد.

نمونه سوال بخش 3

ریاضی اول راهنمایی خرداد ماه (نوبت دوم)  =  دانلود

طراح خودم

ریاضی اول راهنمایی خرداد ماه 89  ( نوبت دوم )  =  دانلود

طراح خودم

 ریاضی دوم راهنمایی خرداد ماه (نوبت دوم)  =  دانلود

طراح خودم

ریاضی اول راهنمایی خرداد ماه 89  ( نوبت دوم )  =  دانلود

طراح خودم

ریاضی دوم راهنمایی دی ماه   (نوبت اول )  =   دانلود

طراح خودم

ریاضی سوم راهنمایی خرداد ۸۶ گیلان (نوبت دوم)   =  دانلود

ریاضی سوم راهنمایی  دی ماه (نوبت اول)  =  دانلود

 

سوالات سال اول راهنمایی


 


 

» مقام معلم

ای تو  مرا  نادره آموزگار

  افسر  زرین  به  سر  روزگار

روشنی جان من از جان توست    

  خنده من از لب خندان توست

معلم می سوزد ولی نمی سوزاند، هدایت می کند و گمراه نمی سازد، آتش درونش سرد است و سلا م، و دود او همچون عود و رایحه اش جهانگیر. معلم چراغ هدایت و کشتی نجات است. معلم راهنمای خوبی ها و نیکی ها و هدایتگر و بیدار کننده است. معلمی، همان گونه که معلم پیر انقلا ب (ره) فرموده، شغل انبیاست و امت سرگردان را از وادی جهل و ضلا لت به سر منزل هدایت و سعادت و از دریای پرتلا طم فساد و انحراف به ساحل امیدبخش نجات و نیکبختی می رساند. سرنوشت جوامع بشری مرهون سعی و تلا ش آموزگاران و معلمان است. معلم بود که معاویه پسر یزید بن معاویه را آن چنان تربیت کرد که به یک باره راه و رسم غلط و ظالمانه پدرش را کنار گذاشت و در سلک عابدان و زاهدان و هدایت یافتگان درآمد. همین معلمان بودند که مصلحان بزرگی چون امام خمینی(ره)، شهید مطهری(ره) و شهید بهشتی(ره) به جامعه تقدیم کردند: بزرگانی که هر کدام منشا خیرات و برکاتی برای مسلمانان شدند.

در قدرت و توان هیچ کس نیست که مقام و ارزش معلم را برشمارد. چنان که هیچ کس را یارای آن نیست که فعل ایزد بستاید یا نقش عظیم رسولا ن الهی را بر کاغذ بنشاند.

از این رو، خداوند متعال نسبت به شان و مقام عالم و متعلم عنایت خاصی مبذول داشته و آنان را بر سایر طبقات ممتاز ساخته است. او به شخصیت آنان ارج نهاده و برای آنان امتیاز ویژه ای قائل شده است.

پروردگار عالم، دانش و معرفت را از لحاظ شرافت و ارزش در اوج همه مراتب و مقامات قرار داده و بر آدم ابو البشر علیه السلا م منت نهاد: «و علم آدم السما» کلها...(بقره/ ۳۱) در اولین سوره ای هم که بر پیامبر خاتمش صلی الله علیه و آله فرو می فرستد ارزش نعمت علم و دانش را بازگو می نماید و خود را اول معلم عالم وجود قلمداد می کند: «اقرا و ربک الا کرم الذی علم بالقلم، علم الا نسان ما لم یعلم.» (علق ۳-۴-۵) در برخی دیگر از آیات کتاب متین خود نیز به صراحت، برتری معلمان را بر سایر خلق برمی شمارد و آنان را بر تارک تمامی طبقات مردم قرار می دهد: «... قل هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون انما یتذکر اولوا الا لباب.» (زمر/۹) در زمینه اهمیت کار معلمی همین بس که او فرمود: «من احیاها فکانما احیا الناس جمیعا...» (مائده / ۳۲): هر کس نفسی را زنده کند به واقع، تمام جهانیان را زنده گردانیده است (با توجه به اینکه زنده کردن روح و دل آدمی به علم و دانش برتر از زندگی بخشیدن به بدن مادی است.) و همین افتخار برای معلم بس که اگر تا قیامت بدان مباهات کند برازنده اوست.

در میان احادیث پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلا م روایات مربوط به ارزش و اعتبار علم و عالم و متعلم به قدری فراوان است که احصای تمامی آنها نزدیک به محال می نماید. پیامبر گرامی اسلا م صلی الله علیه و آله می فرمایند: «تمامی جنبندگان روی زمین و ماهیان دریا و هر موجود زنده ای در فضا و همه اهل آسمان و زمین برای معلمی که نیکی به مردم بیاموزد طلب آمرزش می کند. دانشمند و دانشجو در پاداش با یکدیگر برابرند و در روز قیامت بدین سبب، بسان دو اسب مسابقه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

پیشوای سوم مکتب ما وقتی معلمی سوره حمد به فرزند دلبندش میآموزد به پاس احترام و قدردانی از معلم، هزار دینار و هزار حله به او می بخشد، دهان او را نیز پر از در می گرداند. وقتی برخی از کوته نظران بر او خرده می گیرند که چرا چنین کردی، می فرماید: «این پاداش (بی مقدار) کجا و ارزش واقعی تلا ش و آموزش او کجا؟»

بی سبب نیست که معلم پیر انقلا ب، امام راحل قدس سره، در شان معلم می فرماید: «مقام معلم مقام والا یی است، مقامی بالا تر از مقام معلم نیست.

مقام معظم رهبری نیز در این باره می فرمایند: «واژه معلم... جزو واژه های مقدس است. در جامعه ما، که اساس در تعلیم و تزکیه و تربیت قشرهای گوناگون است، معلم مقام ویژه ای دارد.

همیشه روزگار از بدو خلقت و حتی پیش از آن، تا خدا بوده و هست معلم بوده و هست و هر روز. روز معلم است، اما در انقلا ب عزیز ما، این روز، مصادف با سال روز شهادت شهید مرتضی مطهری است; همو که خلعت معلمی بر قامت رسایش برازنده بوده و علا وه بر برخورداری از «مداد العلما»» با نثار خون خویش مصداق «دما» الشهدا»» نیز گردید و از دو ویژگی علم و شهادت بهره مند شد. یاد او و تمامی معلمان راستین بشریت گرامی باد.




روزنامه مردم سالاری

چگونه یک معلم فعال ، پرانرژی و تاثیر گذار باشیم ؟

چگونه یک معلم فعال ، پرانرژی و تاثیر گذار باشیم ؟

معلم منفعل ، تاثیر پذیر صرف و کم انرژی  و یا برعکس ؟

 

حمید رضا ترکمندی – کارشناس ارشد مدیریت

          هر شخصی دوست دارد در موقعیت ها و شغل خود ، فردی موثر ، موفق ، و مطرح بوده و به او با دیده  منفعل ، بی تفاوت ، تاثیر پذیر صرف ، گوشه گیر  و نا کارآمد نگاه نشود و تمایل دارد  بتواند بر محیط  کاری خود  ، همکاران ، مدیران و مافوقان  و غیره  تاثیر مثبت بگذارد. روش های بسیار زیادی برای این کار وجود دارد  که برخی از آنها فهرست وار درج می گردد :

1-      مطالعه کافی کتب مرتبط با شغل معلمی ، روزنامه ها و نشریات ، بررسی وبلاگها و سایتها ی فعال معلمان و ادارات آموزش و پرورش  جهت به روز آوری اطلاعات و آگاهی از آخرین یافته های مرتبط با شغل معلمی و کاربست آنها.

2-      مطالعه در زمینه آموزش و پرورش تطبیقی و مقایسه فعالیتهای معلمان و مدارس کشور با  معلمان و مدارس خارجی  و کسب تجربه از فعالیتهای آنان ، این موضوع از طریق بررسی وبلاگ و سایت مدارس و معلمان خارجی به خوبی و به ارزانی  ممکن است .

3-      شرکت فعال در انواع مسابقات علمی و مقاله نویسی معلمان و جشنواره ها که توسط ادارات و سازمانهای آموزش و پرورش برگزار می شود . این موضوع به مطالعه معلم می انجامد که موجب به روز شدن اطلاعات وی گشته یا موفقیتهایی برایش به دنبال خواهد داشت .

4-      شرکت فعال در کلاسهای ضمن خدمت و باز آموزی معلمان  که توسط ادارات آموزش و پرورش برگزار می گردد .

5-      حضور فعال در جلسه شورای معلمان مدرسه و اظهار نظرهای صحیح و علمی با استناد به مطالعات کافی و حالت منفعل نداشتن در این جلسات جهت مطرح شدن نظرات مثبت شما و جلب توجه مدیر و سایر همکاران  و نیز ترغیب دیگر معلمان شرکت کننده برای شرکت فعال در بحث های جلسه شورا .zibaweb.com

6-      شرکت در مسابقات اقدام پژوهی و انتخاب موضوع های جدید برای تدوین و شرکت در مسابقه.

7-      شرکت در انواع همایش و سخنرانیهای کارشناسان و مدعویین ادارات آموزش و پرورش منطقه و استان جهت کسب اطلاعات علمی جدید در راستای شغل معلمی.

8-      افتتاح وبلاگ یا سایت اینترنتی و درج مطالب نوشته شده به وسیله خودتان و توجه کافی به نظرات بازدید کنندگان و تهیه مطالب درخواستی آنان . و تبادل لینک و اطلاعات با سایر وبلاگها ، این کار موجب  مطالعه بیشتر شما و تمرین کافی برای نوشتن و اظهار نظرهای علمی خواهد شد .

9-      در صورت امکان از مدیر مدرسه بخواهید  هر چند وقت یکبار  به کلاس شما آمده و از نزدیک شاهد فعالیت و روش تدریس شما در کلاس باشد  تا چنانچه  نظری داشت  بعدا" به شما اعلام نماید  در غیر اینصورت با هماهنگی مدیر می توانید از سایر  همکاران مانند بازرسان  و کارشناسان اداره برای حضور در کلاس خود دعوت به عمل آورید .

10-   بردن ابزار و یا استفاده از رسانه های آموزشی در کلاس ، علاوه بر ایجاد جذابیت در تدریس برای دانش آموزان ،  شما را معلمی  علاقمند ، کوشا و فعال  برای سایر همکاران و مدیر مدرسه معرفی خواهد نمود . ابزار آموزشی الزاما" وسایل گرانقیمت که ممکن است در دسترس شما نباشند ، نیستند ،  بلکه وسایل و موادی ارزان و ساده  مانند انواع عکس ، کتب ، مجلات و روزنامه و غیره نیز مفید است .

ادامه نوشته

معلمي جايي براي آزمون و خطا نيست

معنای لغوی افت عبارت است از كمبود، كمی، كم و كاست و نقصان. لذا افت تحصیلی به معنای كمبود و نقصان در فرآیند تحصیل است. یا به معنای تحت اللفظی آن سنجش علل آمار تجدیدی و مردودی دانش آموزان است.

فرآيند آموزش به معناى مجموعه اى است از آنچه كه شاگرد در مدرسه از طريق برنامه درسى آشكار و پنهان مى آموزد و يا فرصت آموزش را به خاطر جاى نگرفتن در برنامه درسى پيدا نمى كند.
درك معلمين، اوليا و دانش آموزان از اين فرآيند چيست؟
نقطه اى را كه دانش آموز از نظر علمى در آن قرار دارد و جايگاه دانش آموزان در هر مقطع و درس و كلاس كجاست؟
هدف هاى رفتارى كه بايد به صورت مشاهده دربيايد و با ابزار و ملاك هاى عينى ارزشيابى شود چيست؟
تا چه اندازه به هدف ها، محتوا، فعاليت هاى يادگيرى دانش آموزان، روش هاى ارزشيابى راهبردهاى تدريس، ابزار يادگيرى، زمان و مكان يادگيرى پرداخته ايم و محيط هاى آموزشى مان عوامل اجرايى، معلم و مسئولان با اين امور آشنا هستند. آيا واقعاً نقطه شروع همه فراگيران يكسان است؟ آيا همه بايد به يك شكل و شيوه مورد ارزشيابى قرار بگيرند؟ آيا ارزشيابى ها استاندارد است؟و داراى اعتبار هستند؟ مى توانند هدف هاى رفتارى موردنظر را بسنجند؟ باتوجه به مراحل پديده آموزشى صحبت درباره افت تحصيلى نبايد سطحى و گذرا باشد. كليه مراحل از شروع نوشتن ارزش ها، ديدگاه ها، هدف تا آخرين مرحله اجرا و ارزشيابى يك به يك با شيوه هاى همه پرسى، پرسشنامه، همايش، سمينار، تحقيقات آمارى بايد مورد بررسى قرار گيرد تا به عوامل موثر در افت تحصيلى به شيوه علمى دست يافت.

برای خواندن بقیه متن به ادامه مطلب بروید .

برگرفته از سایت :  http://www.zibaweb.com/

ادامه نوشته

معلم کارآمد کیست؟

معلم کارآمد کیست؟
هرگاه دانش آموزان متوجه شوند که آنچه معلم به هنگام وعظ و خطابه در کلاس بيان مي دارد، با آنچه وي عملااز خود بروز مي دهد متفاوت است، يعني هماهنگي بين عقيده وعمل او وجود نداشته باشد، آنان به چنين موعظه هايي توجه نخواهند کرد و در پي عمل کردن به آنها برنخواهند آمد. اين تفاوت و ناهماهنگي ممکن است بين انتظارات معلم از دانش آموزان و امکاناتي که عملابه آنان داده مي شود نيز مشاهده شود. اگر معلم به دانش آموزان گوشزد کند که مجاز نيستند قبل از آنکه زنگ تفريح زده شود کلاس را ترک کنند اما در عمل نتواند اين قانون را جامه عمل بپوشاند اعتماد دانش آموزان نسبت به قدرت رهبري معلم به تدريج کاهش مي يابد.
بقیه در ادامه مطلب

برگرفته از سایت : http://www.zibaweb.com/

ادامه نوشته

معمای شماره 13 (معمای زندانی )

شخصی درون زندانی حبس شده است. اتاقی که این شخص در آن نگاهداری میشود دو در دارد که یکی به سمت چوبه دار راه دارد ولی دیگری به بیرون زندان راه دارد و منجر به آزادی زندانی میشود. هر یک از این درها یک نگهبان دارد که یکی از انها همیشه راست میگوید و دیگری همیشه دروغ و هر دو از اینکه کدام در به کجا راه دارد و نیز از راستگویی یا دروغگویی نگهبان دیگر آگاهند. زندانی ما حق دارد تنها یک سوال از یکی از نگهبانها بپرسد و سپس یکی از درها را انتخاب کند. در ضمن نگهبانها فقط با “بلی” یا “خیر” پاسخ میدهند. او چطور می تواند با تنها یک سوال دری که به سوی آزادی باز میشود را پیدا کند؟!

قبل از اینک پاسخ را در ادامه مطلب ببینید کمی فکر کنید!

ادامه نوشته

معمای شماره 12 (معماي 5 (پنج) کلاه و 3 (سه) نفر)

معما:

در يک اتاق تاريک 3 (سه) کلاه قرمز و 2 (دو) کلاه آبي قرار داده ايم. 2 (دو) نفر بينا و 1 (يک) نفر نابينا وارد اتاق مي شوند و هر کدام يک کلاه را بر سر مي گذارند و از اتاق خارج مي شوند. چون اتاق تاريک بوده است دو نفر بينا نيز مانند فرد نابينا قادر به تشخيص رنگ کلاه خود نيستند. بيرون از اتاق هر يک فقط به کلاه ديگران نگاه مي کنند و درباره رنگ کلاه روي سر خودشان قضاوت مي کنند ...

بيناي اول: من نمي دانم که کلاهم چه رنگي است.

بيناي دوم: من هم نمي دانم که کلاهم چه رنگي است.

نابينا: من مي دانم که کلاهم چه رنگي است !!

سوال: چطور دو نفر بينا نتوانستند رنگ کلاه روي سر خود را تشخيص دهند ولي فرد نابينا متوجه رنگ کلاه خود شد؟!

جواب در ادامه مطلب

برگرفته از سایت : http://www.vase2.com

ادامه نوشته

معمای شماره 11 (معماي ظرف آب)

معما:

يک ظرف به گنجايش 9 (نه) ليتر و يک ظرف ديگر به گنجايش 4 (چهار) ليتر داريم. چگونه مي توان دقيقاً 6 (شش) ليتر آب در ظرفي که 9 (نه) ليتر گنجايش دارد بريزيم؟

جواب در ادامه مطلب

برگرفته از سایت : http://www.vase2.com

 

ادامه نوشته

معمای شماره 10 (معماي آلبرت انيشتن)

مي گويند انيشتن اين معما را در قرن نوزدهم ميلادي طرح کرده و به گفته او نودو هشت درصد (98%) مردم جهان در آن دوره (و يا شايد اين دوره !) نمي توانستند اين معما را حل کنند.

شما هم با حل اين معما باهوش بودن خود را ثابت کنيد ...

* در خياباني ، پنج خانه در پنج رنگ متفاوت وجود دارد.
* در هر يک از اين خانه ها يک نفر با
مليتي متفاوت از ديگران زندگي مي کند.
* اين پنج صاحبخانه هر کدام
نوشيدني متفاوت مي نوشند ، سيگار متفاوت مي کشند و حيوان خانگي متفاوت نگهداري مي کنند.

سوال: کداميک از آنها در خانه ، ماهي نگه مي دارد؟

راهنمايي:
  ۱. مرد انگليسي در خانه قرمز زندگي مي کند.
  ۲. مرد سوئدي ، يک سگ دارد.
  ۳. مرد دانمارکي چاي مي نوشد.
  ۴. خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفيد قرار دارد.
  ۵. صاحبخانه خانه سبز ، قهوه مي نوشد.
  ۶. شخصي که سيگار
Pall Mall مي کشد پرنده پرورش مي دهد.
  ۷. صاحب خانه زرد ، سيگار
Dunhill مي کشد.
  ۸. مردي که در خانه وسطي زندگي ميکند، شير مي نوشد.
  ۹. مرد نروژي ، در اولين خانه زندگي مي کند.
۱۰. مردي که سيگار
Blends مي کشد در کنار مردي که گربه نگه مي دارد زندگي مي کند.
۱۱. مردي که اسب نگهداري مي کند، کنار مردي که سيگار
Dunhill مي کشد زندگي مي کند.
۱۲. مردي که سيگار
Blue Master مي کشد ، آب ميوه مي نوشد.
۱۳. مرد آلماني سيگار
Prince مي کشد.
۱۴. مرد نروژي کنار خانه آبي زندگي مي کند
.
۱۵. مردي که سيگار
Blends مي کشد همسايه اي دارد که آب مي نوشد
.

براي حل اين معما ابتدا يک جدول بصورت زير طراحي کرده و با استفاده از راهنمائي هاي بالا ، خانه هاي آن را پر کنيد.

به عنوان مثال با استفاده از راهنمائي شماره (9) پي مي بريم که مرد با مليت نروژي در اولين خانه زندگي مي کند و آن خانه در جدول را به مليت نروژي اختصاص مي دهيم.

** سعي کنيد از کسي کمک نگيريد ، اون وقت ديگه جزء 2% افراد باهوش دنيا نيستيد !...

 

 رنگ

 ملیت    نروژ    

 

 سیگار        
 نوشیدنی        
 حیوان        

 

 
 

 برگرفته از سایت : http://www.vase2.com/

جواب در  این آدرس

ادامه نوشته

معمای شماره 9 (حداقل تعداد تخم مرغهاي زن روستائي )

يک زن روستائي يک سبد تخم مرغ به ميدان مي برد که بفروشد. هنوز هيچ نفروخته بود که پاي اسب يک سوار به سبد تخم مرغ زن خورد و بيشتر تخم مرغ ها شکست. اسب سوار از زن روستائي پوزش خواست و حاضر شد پول همه آنها را بپردازد.

اسب سوار: مادر جان چند تا تخم مرغ داشتي؟

زن روستائي: نمي دانم ! ، اما وقتي آنها را دوتا دوتا بر ميداشتم يکي باقي مي ماند ، وقتي سه تا سه تا بر ميداشتم يکي باقي مي ماند ، وقتي چهارتا چهارتا بر ميداشتم يکي باقي مي ماند ، وقتي پنج تا پنج تا بر ميداشتم يکي باقي مي ماند ، وقتي شش تا شش تا بر ميداشتم يکي باقي مي ماند ، اما وقتيکه هفت تا هفت تا بر ميداشتم هيچي باقي نمي ماند.

اسب سوار حساب کرد و پول تخم مرغ هاي زن روستائي را داد.

سوال: کمترين تعداد تخم مرغي که زن روستائي ميتوانست در سبد داشته باشد چند تا بود؟

برگرفته از سایت : http://www.vase2.com

جواب در ادامه مطلب

ادامه نوشته

معمای شماره 8 (معماي سه چراغ و سه کليد)

در اين معما دو اتاق در مجاورت هم داريم که هيچکدام پنجره ندارند ولي هر کدام يک در ورود و خروج دارند. در يکي از اتاقها سه چراغ برق و در اتاق ديگر سه کليد برق مثل هم وجود دارند. ما نميدانيم کدام کليد کدام چراغ را روشن ميکند.

الف: ميتوانيد هر چند مرتبه که بخواهيد کليدها را روشن و خاموش کنيد.

ب: نبايد بيش از يک بار وارد اتاقي که چراغها در آن قرار دارند شويد. فقط يک بار مي توانيد وارد اتاق چراغها شويد و وقتي بيرون آمديد ديگر نمي توانيد به اتاق چراغها برگرديد.

ج: نبايد از کسي کمک بگيريد و هيچ وسيله اي هم در اختيار نداريد.

سوال: معلوم کنيد که هر کليد کدام چراغ را روشن مي کند؟ (مثلا: کليد وسطي لامپ وسط را روشن مي کند يا يکي از دو چراغ کناري را ؟ ، بايد معلوم کنيد که هر سه کليد مربوط به کدام چراغها هستند.)

راهنمائي: بايد از اتاقي که کليدها در آن قرار دارند شروع کنيد.

جواب در ادامه مطلب

ادامه نوشته

دانلود جزوه درس ریاضی ۲ استاد شهشهانی

دانلود جزوه درس ریاضی ۲ استاد شهشهانی . این جزوه در بخش های مختلف بصورت تایپ شده و کامل تهیه شده است . این مجموعه شامل سرفصل های مهم زیر است :

  • فضای حقیقی n بعدی
  • زیر فضاهای مستوی
  • ضرب داخلی و هندسه ی اقلیدسی
  • نگاشت های خطی
  • حجم و دترمینان
  • خم های هموار
  • تابع های جند متغییری
  • مجموعه های تراز
  • پیوستگی و حد
  • مشتق و تقریب خطی
  • میدان گرادیان
  • مشتق های پاره ای مرتبه بالا
  • نقاط بحرانی
  • توابع ضمنی
  • قضیه تابع وارون
  • بهینه سازی
  • انتگرال چندگانه
  • رویه های هموار
  • آنالیز برداری


 

دانلود دانلود مستقيم
tag حجم فايل : 4.5 مگابایت
پسورد پسورد فايل : www.elecdl.com
منبع لینک منبع

دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی ریاضی

دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی ریاضی

دنیای ریاضیات ( در ۴ جلد )

کتاب دنیای ریاضیات جلد اول : 8.94 مگا بایت

کتاب دنیای ریاضیات جلد دوم : ۷.۵۵ مگا بایت

کتاب دنیای ریاضیات جلد سوم : ۲۴.۳۱ مگا بایت

کتاب دنیای ریاضیات جلد چهارم : ۲۳.۸۸ مگا بایت

دوره کوتاهی در ریاضیات گسسته : ۱.۶ مگا بایت ۲۵۶ صفحه

هدیه ریاضی : ۶ مگا بایت - ۱۳۶ صفحه

ریاضیات گسسته : ۲.۹ مگا بایت - ۲۹۶ صفحه

سوالات و پاسخ های المپیاد های ریاضی از ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۹ : ۴ مگا بایت - ۲۷۲ صفحه

مقدمه ای بر جبر خطی و معادلات دیفرانسیل : ۱۶ مگا بایت - ۴۱۶ صفحه

کتاب انفجار ریاضیات از رپیدشیر : 3.6 مگابایت

کتاب‌ "‌انفجار رياضيات" ترجمه‌ فارسى‌ ‌از کتابى‌ ‌است‌ که‌ ‌انجمن‌‌ها‌ى‌ رياضى‌ فر‌انسه‌ منتشر کرده‌‌اند و ‌همزمان با آن ‌اين‌ کتاب‌ به وسیله ‌انجمن‌ رياضى‌ ‌اير‌ان‌ به صورت الکترونیکی و فارسی در ایران منتشر گردیده است. مقالات‌ مختلف‌ ‌اين‌ کتاب‌ مى‌خو‌ا‌هند به‌ وضوح‌ نشان‌ د‌هند که‌ حضور رياضيات‌ در ‌همه‌ ‌عرصه‌‌ها در دنيا‌ى‌ ‌امروز رو به‌ ‌افز‌ايش‌ ‌است‌، و در ‌عين‌ حال‌ نبايد فر‌اموش‌ کرد که‌ رياضيات‌ به‌‌عنو‌ان‌ نظامى‌ که‌ سرچشمه‌ دقت‌ و شادمانى‌ ‌است‌ ‌از ملاحظات‌ فلسفى‌ و ‌از ‌آثار و بد‌ايع‌ ‌هنر‌ى‌ نيز ‌الهام‌ مى‌گيرد.


منبع :


http://rohanimath.blogfa.com/cat-5.aspx


فلش آموزشی در مورد اوضاع نسبی خط و دایره

یک فلش آموزشی در مورد اوضاع نسبی خط و دایره مخصوص ریاضیات راهنمایی

از اینجا دانلود کنید .


منبع : http://www.moalemonline.ir

نمونه سوال راهنمایی

ریاضی اول
ریاضی دوم راهنمایی خرداد سال 1390  (طراح خودم )

ریاضی اول راهنمایی ....خرداد سال 1389  (طراح : خودم)

ریاضی اول راهنمایی ... نمونه 1

ریاضی اول راهنمایی ... نمونه 2

ریاضی دوم



ریاضی دوم راهنمایی خرداد سال 1389  (طراح خودم )

ریاضی اول راهنمایی ....خرداد سال 1390  (طراح : خودم )



يادگيري الكترونيكي

امروزه مساله اصلي دسترسي به اطلاعات نيست. دسترسي ما به اطلاعات بيشتر از حدي است که قادر به مديريت آن باشيم. آنچه مورد نياز است و يادگيري الکترونيکي آن را ارائه مي کند، شيوه هاي بهتر براي پردازش، دريافت معني و خلق مجدد اطلاعات است.

برای خواندن کامل این پست  به ادامه مطلب بروید .

برگرفته از آموزش مجازی پویا

ادامه نوشته

نرم افزار های صد در صد رایگان

نرم افزارهای رایگان
 HPptt 1.20 : This is program that can perform search on Croatian post offices and find them by number or by name. Advanced users may find Regular Expression search quite usefull.... (جدید)

 ImgBurn 2.5.1.0 : با کمک این برنامه رایگان و یک و نیم مگی، براحتی می توانید کارهایی که با نرو انجام می دهید را انجام دهید! (جدید)

 SolidRenamer 1.1.1 : یک برنامه رایگان برای تغییر نام فایل ها. حجم در حدود 700 کیلوبایت. (جدید)

 Quick Checksum Verifier 1.1.3 : توضیح فارسی برای این برنامه هنوز ارائه نشده است. در صورت تمایل به صفحه انگلیسی مربوط به برنامه مراجعه کنید. (جدید)

 WinUtilities Free Disk Defragmenter 1.4 : یک برنامه رایگان برای سر و سامان دادن حسابی به هارد شما. (جدید)

 iMines 1.2 : یک بازی پازل مانند و رایگان و 200 کیلوبایتی!

 Advanced Uninstaller 1.0 : یک برنامه رایگان برای حذف برنامه های مختلف از روی سیستم شما. یک Uninstaller پیشرفته برای شما. حجم زیر یک مگ!

 ReBit 2.0 : با کمک این برنامه مجانی و یک مگی می توانید کامپیوتر خود را به طور اتوماتیک خاموش یا ری استارت کنید.

 Auto Mute 2.7 : توضیح فارسی برای این برنامه هنوز ارائه نشده است. در صورت تمایل به صفحه انگلیسی مربوط به برنامه مراجعه کنید.

 Automatic Mouse Clicker 1.0 : یک برنامه رایگان برای کلیک اتوماتیک موس. این برنامه در مواقع به خصوص کاربرد جالبی خواهد داشت. حجم 260 کیلوبایت و مانند همیشه رایگان و مجانی!

 GaCaS Clipboard Cleaner 1.5 : یک برنامه برای پاک کردن محتویات حافظه Clipboard، رایگان و یک و نیم مگابایتی!

 Crosswords Solving Tool 1.2 : برنامه ایی برای حل جدول کلمات متقاطع به زبان انگلیسی! مجانی و کم حجم.

 SE-TrayMenu 1.4.3 : توضیح فارسی برای این برنامه هنوز ارائه نشده است. در صورت تمایل به صفحه انگلیسی مربوط به برنامه مراجعه کنید.

 SE-RssTools 1.4.2 : یک برنامه رایگان برای خواندن یکجای RSS های سایت های مختلف. مجانی و در حدود 400 کیلوبایت.

 SE-Explorer 0.0.30 : یک اکسپلورر رایگان و کم حجم دیگر برای ویندوز با امکانات مختلف. (مولتی تب بودن و ...)

 Generate Thumbnail 1.0 : یک برنامه رایگان برای ساختن راحت و ساده Thumbnail از تعداد زیادی عکس! مجانی و در حدود 800 کیلوبایت.

 Manage PC Startup 1.0.0200 : یک برنامه رایگان برای سر و سامان دادن به برنامه هایی که ابتدای ویندوز به طور خودکار شروع به کار می کنند. حجم در حدود 600 کیلوبایت.

 Quick Search and Replace 1.0 : این برنامه همانطور که از نامش پیداست برای یافتن و جایگزین کردن است. حجم در حدود ششصد کیلوبایت!

 PDF OCR 3.2 : برنامه برای تبدیل فایل های پی دی اف PDF به تکست های فایل ادیت و تغییر. البته این برنامه فعلا از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند.

 My Lockbox 1.6 : با کمک این برنامه می توانید روی هر فلدری در ویندوزتان پسورد بگذارید. رایگان، حجم در حدود 2.1 مگابایت.